خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر لامرد در گفت و گو با ایلنا:

نگذارید صدای اعتراض کارگران بلند شود/ مصوبه مزد قانونی است و بخشی از هزینه‌های زندگی کارگران را تأمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۹۴۶

دبیرخانه کارگر لامرد فارس خواستار تثبیت مصوبه مزد سال جاری شد و افزود: حداقل حقوق کارگران برای سال جاری مطابق قانون تعیین شده و نباید با بهانه های ایجاد تورم، تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "عبدالرضا روحی" دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در گفت و گو با ایلنا، افزود: مزد قانونی کارگران برای سال ١۴٠١ به هیچ وجه نباید تغییر کند. خوشبختانه نمایندگان کارگری و وزارت کار پای این مصوبه وایستادند و نگذاشتند تغییراتی به ناحق و غیرقانونی برعلیه منافع جامعه کار و تولید انجام شود.

وی ادامه داد: پس از سالها تورم، این  حداقل حقوقی که تعیین شده برای سال جاری نیز بخشی از هزینه های زندگی جامعه کارگری را تامین می کند و اصلا به صلاح نیست که به بهانه های ایجاد تورم و بیکاری، مصوبه مزدی که به قانونی و مطابق ماده ۴١ قانون کار تعیین شده را تغییر دهیم و از این تریبون اعلام می کنم نباید گذاشت که صدای اعتراض کارگران بلند شود.

این فعال کارگری ضمن تشکر از اعضای ستاد هفته کارگر، کارگاه‌ها و کارفرمایانی که در برگزاری مراسم های گرامیداشت هفته کارگر فعالانه و دلسوزانه تلاش کردند، اظهار کرد: تجلیل از اقشار مختلف کارگری در بخش های شهرستان، بازدید از مراکز صنعتی، نشستهای بررسی و پایش مشکلات کارگران از جمله برنامه های امسال در هفته کارگر بود که برگزار شد. 

برپایه این گزارش، همچنین در روز گذشته نیز طی آیین و گردهمایی گرامیداشت روز جهانی کارگر (یازدهم اردیبهشت) که باحضور تشکلها و انجمنهای صنفی کارگری؛ همزمان با سراسر کشور در محل خانه کارگر لامرد برگزار شد، کارگران مطالبات خود را از جمله حفاظت از مصوبه مزدی را از نمایندگان خود خواستار شدند و قطعنامه روز جهانی کارگر قرائت شد. 

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز