خبرگزاری کار ایران

با حضور چشمگیر مردم و شخصیت‌های سیاسی و حوزوی؛

مراسم ترحیم همسر آیت الله جوادی آملی در قم برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۱۹

مراسم ترحیم اولین روز ارتحال همسر آیت الله العظمی جوادی آملی، با حضور چشمگیر شخصیت های سیاسی و دینی و اقشار مختلف مردم، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم ارتحال حاجیه خانم روحی همسر آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، دوشنبه شب (۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) و با حضور اقشار مختلف مردم و شخصیت های مختلف سیاسی و حوزوی، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

تنی چند از مراجع تقلید و یا نمایندگان بیوت ایشان در این مراسم حاضر بودند؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان قم، آیت الله شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران، حجج الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و سیدعلی خمینی از یادگاران امام راحل، حضرات آیات محفوظی، یثربی، فاضل لنکرانی، علوی بروجردی، حسینی بوشهری، سیدمحمد غروی، مقتدایی، اعرافی سیدمحمد واعظ موسوی و... از شخصیت های حاضر در این مراسم بودند.

برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بعضی از اساتید حوزه و دانشگاه از جمله آیت الله محمود رجبی جانشین آیت الله مصباح یزدی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، طاهری خرم آبادی، جواد گلپایگانی، سیدضیا مرتضوی، مجید یزدی، سیدعلی موسوی اردبیلی، علی بنایی، هادوی تهرانی، علی بهجت، سیدمحمدعلی ایازی و ... و همچنین سردار موحد فرمانده سپاه استان قم، محسن هاشمی رفسنجانی فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و ... نیز در این مراسم حاضر بودند.

آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری که سخنران این مراسم بود، با بیان اینکه بهره مندی از همسری فداکار، با ایمان و با اخلاق از بزرگترین نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: ما در طول تاریخ، چنین همسران شایسته ای کم نداشته ایم، از جمله همسران جانبازان که حقیقتا در مراقبت از شوهرانشان ایثار و از خودگذشتگی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه ما بارها از نقش همسران علمای بزرگ در دستیابی ایشان به جایگاه های رفیع فقاهت شنیده ایم، اظهار داشت: چه بسیار طلاب مستعد و هوشمند که به دلیل ناسازگاری همسرشان، در مسیری غیر از علم و اجتهاد گام برداشتند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه همسران همراه و همفکر در آموزه های دینی، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی با وجود فراهم بودن تدفین همسرشان در حرم مطهر، با اخلاق ارزنده سیاسی و اجتماعی خود ترجیح دادند که پیکر ایشان در آرامستان عمومی و در کنار مزار شهدا دفن شود.

حاجیه خانم سکینه روحی، همسر آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان، عصر یکشنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع توسط اقشار مختلف مردم و شخصیت های دینی و سیاسی، در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم خاکسپاری شد.

مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و شخصیت های مختلف سیاسی از جمله رؤسای قوا، با ارسال پیام های تسلیت جداگانه، این ضایعه را به آیت الله العظمی جوادی آملی تسلیت گفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز