خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۵۸۵

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز در حضور استاندار البرز، برنامه های هفته کار و کارگر را در استان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، عبدالله دارایی عصر روز یکشنبه ۴ اردیبهشت در کارگروه هماهنگی برنامه های بزرگداشت هفته کارگر استان البرز که با حضور مجتبی عبداللهی استاندار البرز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تدبیر استاندار البرز مبنی بر تشکیل یک جلسه همزمان به مناسبت برگزاری هفته کارگر و معلم، برنامه های مرتبط با هفته کارگر اعلام می شود.

وی با عنوان اینکه هفته کارگر از روز دوشنبه پنجم اردیبهشت لغایت ۱۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: به این مناسبت، ستاد و کارگروه هماهنگی تشکیل می شود که در ایام ویژه کارگران، خدماتی ارائه می شود.

وی با اشاره به روزشمار هفته کارگر گفت: دوشنبه ۵ اردیبهشت؛ با عنوانِ "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، سه شنبه ۶ اردیبهشت؛ "کارگر، کارفرما، گام دوم انقلاب و فرهنگ کار"؛ چهارشنبه ۷ اردیبهشت؛ "کارگر، تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"؛ پنجشنبه ۸ اردیبهشت؛ "کارگر، سلامت و تحکیم بنیان خانواده"؛ جمعه ۹ اردیبهشت؛ "کارگر، تشکلها، بسیج و همبستگی"؛ شنبه ۱۰ اردیبهشت؛ "کارگر، مهارت آموزی، تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان" و یکشنبه ۱۱ اردیبهشت که مصادف با روز جهانی کارگر است به نام "تمدن نوین اسلامی و آینده کار" نامگذاری شده است.

دارایی با تاکید بر اطلاع رسانی برنامه های اجرا شده در راستای موضوعات ارائه شده از طریق رسانه ها، گفت: با توجه به اهمیت جشنواره امتنان، رسانه ها می توانند نخبگان و برگزیدگان دانش بنیان در حوزه کار و تلاش را به جامعه معرفی کنند.

وی بیان کرد: جشنواره امتنان ذیل ماده ۱۹۵ قانون کار با موضوع تشویق نیروهای مولد و متخصص کشور برگزار می‌شود و سه نوع ارزیابی در این جشنواره صورت می‌گیرد تا بتوانیم از کارگران و گروه‌های کارگر و واحدهای نمونه تقدیر کنیم. 

دارایی با اشاره به معیارهای انتخاب کارگران برتر گفت: در این جشنواره شیوه‌های نوین در کار، اختراع، راه‌اندازی سیستم‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش راندمان، مسئولیت‌پذیری، وجدان کاری، حضور به موقع در محل کار، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی، کسب مهارت‌ها و انتقال دانش به دیگران و سایر موارد مورد تاکید قرار گرفت. 

سرپرست اداره کار البرز گفت: علارغم اینکه اداره کل نسبت به تکریم و تقدیر کارگران اقدام خواهد کرد اما توقع داریم هر واحد تولیدی نیز نسبت به تکریم کارگران خود اقدام کند.

وی با عنوان اینکه شهرداری می تواند در آذین بندی و نصب بنرهای مناسبتی هفته کارگر کمک کند، گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس، درمان رایگان یک هفته ای کارگران با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، آموزش مهارتی رایگان با هماهنگی مرکز آموزش فنی وحرفه ای، رزمایش و توزیع سبد کالا بین کارگران فصلی و ساختمانی با پشتیبانی سپاه پاسداران از جمله برنامه های هفته کارگر است که با هماهنگی سایر ادارات  دستگاهها انجام خواهد شد.

دارایی از استاندار البرز دعوت کرد طی هفته کارگر در یکی از محیط های کارگری حضور پیدا کرده و طی بازدید از خط تولید با کارگران مجموعه دیدار و گفت و گو داشته باشد.

این مدیر استانی با یادآوری ایراد سخنرانی در نمازجمعه کرج و برپایی میز خدمت در جمعه گذشته، اضافه کرد: شرکت در مراسم یادبود شهدای کارگر و دیدار با خانواده شهدا برگزار شد و این مراسم می تواند از طرف سایر مدیران استانی دنبال شود.

وی افزود: تقدیر از مدیران و کارفرمایان واحدهای تولیدی دانش بنیان، نامگذاری و افتتاح میادین کارآفرینی با نام کارگری، تکریم نیروهای خدماتی پاکبان و پارکبانان شهرداری، ایجاد پایگاههای بهداشت و ارائه خدمات درمان در داخل محیط های کار، جشنواره های متنوع ورزشی و استفاده رایگان از خدمات ورزشی از جمله مواردی است که تلاش شده در هفته کارگر اجرا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز