خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵۶ میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری خلخال

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۱۷۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: در سال جاری ۵۶ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری شهرستان خلخال اختصاص یافته که در مقایسه با اعتبار سال قبل ۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، صادق پورمحمد با اعلام این خبر افزود: در حالی که مجموع اعتبارات تخصیص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال بوده، این رقم در سال جاری به ۵۶ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: از مجموع اعتبارات ملی و استانی بخش آبخیزداری، ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات برای ادامه عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کندرق، ۱۰ میلیارد ریال طرح گزاز چایی و روستای گرمخانه، ۱۰ میلیارد ریال طرح علی آباد، ۱۰ میلیارد ریال طرح گورانسراب، ۱۰ میلیارد ریال ادامه طرح اندبیل و ۸ میلیارد ریال برای مطالعات طرح‌های آبخیزداری این شهرستان در سال جاری هزینه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با بیان اینکه این شهرستان از شهرستان‌های موفق استان اردبیل در جذب اعتبارات مربوط به اجرای طرح‌های آبخیزداری است، افزود: در دو سال گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال موفق شد مجموع اعتبارات منظور شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به طرح‌های آبخیزداری این شهرستان را جذب و برای اجرای ده‌ها پروژه آبخیزداری هزینه کند.

پورمحمد با بیان اینکه سالانه بیش از 3 میلیون و ۵۰۰ مترمکعب آب در منابع آبی خلخال تولید و بیشترین حجم آب تولیدی شهرستان بدون استفاده مفید از دسترس منطقه خارج می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری کمک بزرگی به کنترل آب‌های سطحی و افزایش آب سفره‌های زیرزمینی می‌کند.

رییس اداره منابع  طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهار کرد: با اجرای بیش از ۲۰۰ طرح و پروژه آبخیزداری و احداث بندهای تاخیری آب در شهرستان خلخال، تحول بزرگی در کنترل سیلاب‌ها و افزایش آب سفره‌های زیرزمینی منطقه ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سه حوضه خوجین، علی‌آباد و اندبیل خلخال، ضمن فراهم کردن زمینه افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز کشاورزان و باغداران این حوزه از سرازیر شدن سیلاب به مناطق مسکونی این شهر جلوگیری شده است.

رئیس اداره منابع  طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهارداشت: علاوه بر اجرای حوضچه‌های آبخیز در مناطق مختلف شهرستان عملیات مکانیک، بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری،  کپه‌کاری و تبدیل دیم‌زارهای کم‌بازده به علوفه‌کاری همراه با عملیات حفاظت و قرق با صرف 3 میلیارد ریال در سطح 7 هزار و ۵۰۰ هکتار با هدف افزایش سطح پوشش گیاهی حوزه‌های آبخیر و حفظ آب و خاک اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز