خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

عدم حضور برخی دستگاه‌های اجرایی قزوین در جلسات دادگستری از عجایب است/ عملکرد تفریطی در برخورد با روزه خواری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۱۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در مقابله با روزه خواری در ملاء عام ما تکالیف خود را به درستی انجام نداده‌ایم و شاهد این هستیم که برخی از دستگاه‌هایی که عنوان آن‌ها هم مقدس و منتسب به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است نه خودشان در جلسه حضور پیدا کرده و نه نماینده‌ای فرستاده‌اند که این موضوع از عجایب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در دومین جلسه پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: ما بیشتر از مردم شایسته این هستیم که به تکالیف بویژه تکالیف سازمانی عمل کنیم و به میزانی که نسبت به انجام آن کم توجه باشیم مشکلات درون سازمانی هم بیشتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: امیدواریم تحرک و تحولی را ایجاد کنیم تا از وضعیتی که افراد در ملاء عام واجبات دینی را زیر پا می‌گذارند خارج شویم و بتوانیم در شهر تراز اسلامی قرار گیریم.   

وی بیان کرد: درحال حاضر در تراز شهر و جامعه اسلامی قرار نداریم، در برخورد با روزه خواری در ملاء عام در کشورهای مختلف قوانین و برخوردهای مختلفی وجود دارد که البته خیلی از این برخوردها افراطی است و بازدارندگی ندارد؛ از طرف دیگر برخی جوامع مانند جامعه ما دچار تفریط شده‌ایم که این وضعیت زنگ هشداری است تا بیشتر به تکالیف خود عمل کنیم و عدم انجام دستگاه‌ها به وظایف و حضور نداشتن آن‌ها در جلسات پیگیری خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین افزود: برای هنجارشکنی در تاکسی‌ها و خودروهای عمومی نیز باید برنامه ریزی شود، بررسی میدانی در سطح شهر توسط دستگاه قضا هم صورت خواهد گرفت تا میزان اثرگذاری اقدامات صورت گرفته سنجیده شود.

وی عنوان کرد: اجرای قانون برای ما معیار است و نباید تخلف از قوانین و عدم انجام وظایف داشته باشیم، نیروی انتظامی وظیفه دارد در مواجهه با جرم مشهود، برخورد داشته باشد و تذکر لسانی و تعهد کفایت نمی‌کند؛ چرا که تذکر در حیطه وظایف نهاد دیگری است.

مقام ارضد قضایی استان قزوین ادامه داد: لازم است نیروی انتظامی وظایف خود را کامل انجام دهد؛ باید در نظر داشت اصلاح جامعه با صرف تذکر امکانپذیر نیست و ما چاره‌ای جز برخورد قانونی نداریم چرا که اگر احساس خطر ایجاد نشود متخلف تخلف خود را ادامه خواهد داد.

شعبانی اظهار کرد: باید روش‌ها اصلاح شود و عمل به وظیفه به نحو احسن و تمام و کمال انجام شود و طرح ارائه شده به عنوان محور قرار گیرد.

در این جلسه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اقدامات انجام شده برای مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملاء عام را اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز