خبرگزاری کار ایران

وضعیت قرمز کرونا در چهار شهر خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۴۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهر‌های نیشابور، زبرخان، کاشمر و کوهسرخ را در وضعیت قرمز کرونایی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد حسینی گفت: به جز چهار شهر استان، بقیه شهر‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند و بینالود (طرقبه و شاندیز) نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

او گفت: امروز به جز بیماران بستری، بقیه نمودار‌های کرونایی شامل بیماران بستری در آی سی یو و بیماران فوت شده کاهشی بوده، ولی ورودی بیمارستان افزایش کمی داشته است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۹۸ درصد دز اول، بالغ بر ۸۷ درصد دز دوم و برای دز سوم حدود ۳۸ درصد واکسن تزریق کرده اند که در این مورد نسبت به وضعیت کشوری عقب‌تر هستیم و از مردم می‌خواهیم برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند تا شاهد پیک خطرناکی نباشیم.

حسینی گفت: با توجه به وضعیت بیماری سرخک در همسایه شرقی ما، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفته گذشته نسبت به تزریق واکسن این بیماری هم برای ایرانی‌های زیر ۵ سال و هم اتباع ۹ ماهه تا ۳۰ ساله اقدام کردیم.

او گفت: از مردم خواسته می شود با توجه به ورود این بیماری به استان و مشاهده دو مورد سرخک اسپاسم شده، حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چرا که سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که با واکسن قابل پیشگیری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز