خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس :

معیارهای نامعلوم یونسکو درباره هتل آسمان/ بعید است هتل آسمان تخریب شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۵۹

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در خصوص آخرین وضعیت هتل آسمان شیراز ، گفت: مجوزهایی صادر و این مجوزها به دستگاه‌ قضایی ارائه شده و در نهایت دستگاه قضایی رأی را به نفع مالک صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در شیراز ، افزود: در مقطعی مجوز تخریب طبقات اضافه این هتل صادر شد و شهرداری تخریب را انجام داد اما باز هم نتیجه‌ای گرفته نشد و بعید است دیگر هتل آسمان تخریب شود.

فرخ‌زاده  با اشاره به اینکه دو مجوز اول با موافقت کمیسیون ماده پنج و مجوز آخر بدون کمیسیون ماده پنج و با موافقت شهرداری داده شده است، اظهارداشت: اخیرا یونسکو معیارها و پروتکل‌هایی را که به عنوان شاخص‌ ثبت جهانی آثار تاریخی در نظر می‌گرفته تغییر داده است و در معیارهای جدیدی که اعلام شده معلوم نیست که آیا هتل آسمان باعث آسیب به ثبت مجموعه زندیه می‌شود یا نه!

وی گفت: اگر در ارزیابی‌ها به این نتیجه رسیدیم که این هتل مانع ثبت جهانی ارگ کریم‌خان و موجب خدشه‌دار شدن هویت مجموعه زندیه می‌شود قطعا پیگیری‌های لازم را برای حل این مشکل انجام خواهیم داد اما زمانی که دستگاه قضا رأیی را صادر می‌کند همه باید از این رأی تمکین کنند.

او اضافه کرد: اصول مدیریت بحران در خیابان رودکی که این هتل در آن واقع شده رعایت نشده است و عرض معبر در این خیابان بسیار کم است و اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد در شیراز، سازمان آتش‌نشانی تجهیزاتی برای پوشش حوادث احتمالی ندارد.

فرخ‌زاده  با بیان اینکه به ازای قوانینی که رعایت می‌کنیم چه خدماتی از یونسکو دریافت  کرده ایم، تصریح کرد: سازمان یونسکو در طول این سال‌ها چه خدماتی به شهر شیراز داده و چه اتفاقات خوبی از ثبت جهانی باغ ارم برای شهر شیراز رقم خورده است؟

هرگونه آسیب به بافت تاریخی، محکوم است

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس  با بیان اینکه هرگونه آسیب به بافت تاریخی، محکوم است، افزود: هرچه به گردشگری و بافت ما آسیب وارد کند مشکل دارد و از نظر ما محکوم است.

وی تبلیغ را حلقه مفقوده استان در حوزه گردشگری دانست و ادامه داد: تنگ‌ نظری‌هایی در این زمینه وجود دارد و اگر ما در بحث گرفتن بودجه‌های ملی، تبلیغات مؤثر و همراه کردن مسئولان کار نکنیم، نتیجه نمی‌گیریم.

فرخ زاده  افزود: دلیل اینکه بافت رونق نمی گیرد و چرا معتادان جای خود را به توریست و گردشگر نمی‌دهند این است که ما برای رونق بافت تبلیغ خاصی انجام نداده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هرجا ثبات مدیریت وجود نداشته باشد، نمی‌تواند تأثیرگذاری مثبت و پیشرفتی حاصل شود لذا باید پیگیری‌های لازم برای به ثبات رساندن وضعیت میراث استان انجام شود.

معیارهای نامعلوم یونسکو درباره هتل آسمان/ بعید است هتل آسمان تخریب شود

بخش خصوصی در حوزه‌های اقامتی به شدت ضعیف عمل می‌کند

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس همچنین یکی از مهمترین مشکلات استان را عدم ورود ظرفیت‌های بخش خصوصی ذکر و بیان کرد: در حال حاضر شرایط صدور مجوزها و انجام ریل‌گذاری‌ها از سوی دولت انجام می‌شود اما بخش خصوصی ما به شدت در حوزه‌های اقامتی ضعیف عمل می‌کند و همکاری لازم را با بدنه دولت ندارند.

فرخ‌زاده: یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت بحث جذب و حمایت از سرمایه گذار و رفع موانع تولید برای احصای ۱۰۰ پروژه نیمه تمام و متوقف در بخش گردشگری فارس است که خوشبختانه تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده و موفق بوده است.

فرخ‌زاده همچنین با اشاره به اینکه بحث توسعه فضاهای اقامتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در فارس در حال حاضر ۲۳ هتل در حال ساخت است که امسال چهار هتل به بهره‌برداری می‌رسد. در حال فراهم کردن فضایی برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه اقامتی هستیم.

او بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث می‌شود که با محدودیت‌های کرونایی مواجه نشویم و فعالیت‌های ما برای رونق گردشگری ادامه دار باشد.

گردشگری و صنایع دستی جایی در سبد خانوار ندارد

فرخ‌زاده همچنین با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: زمان و وقتی را که رسانه‌ها صرف تخریب می‌کنند صرف آباد کردن نمی‌کنند. طبق قانون اساسی وظیفه صدا و سیما آموزش است. متأسفانه گردشگری و صنایع دستی جایی در سبد خانوار ندارد. این مسائل نشان می‌دهد که ما در بحث آموزش و تبلیغات خوب عمل نکرده‌ایم.

او عنوان کرد: متاسفانه برخی خبرنگارنماها در حال جریان‌سازی منفی برای منافع شخصی هستند که نقد آنها در جهت منافع استان نیست.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری، فعال کردن پروژه‌های نیمه‌تمام و متوقف شده، تقویت تبلیغات و صمیمانه‌تر کردن فضای بخش خصوصی از مهم‌ترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

فرخ‌زاده توصیه کرد: مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری فارس باید متحد شود و در سطح استان هم باید این وفاق به وجود آید تا بتوانیم مشکلات موجود در این عرصه را مرتفع کنیم.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: معتقد هستم حوزه گردشگری در فضای مجازی باید تلاش وافری داشته باشد و در برخی استان ها از فضای مجازی نتیجه خوبی حاصل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز