خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد؛

افتتاح آزاده راه شیراز-اصفهان بار ترافیکی برای شیراز به همراه دارد/رفع مشکل و وقفه ۱۸ پروژه در شهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۱۷

شهردار شیراز با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان برای شهرداری شیراز بار ترافیکی ایجاد می‌کند، ابراز کرد: برای این موضوع شهرداری یک اتصال به بزرگراه‌های آیت‌الله محلاتی و شهید سردار سلیمانی از این بزرگراه را دنبال می کند و همچنین طرح تعریض گویم نیز در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته و عملیات اجرایی کمربندی جنوبی گویم از سمت بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده و از مسیرهای دیگر نیز دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید احسان اصنافی در نشست خبری با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ با تمام فراز و نشیب‌ها با عملکردی درخشان از مجموعه شهرداری به پایان رسید،  تصریح کرد: علی رغم اینکه همواره در تقویم عملکردهای شهرداری در سالهای تعویض شورا افت و خیزدارد اما همکاران شهرداری در ۴ماه آخر سال تلاش های خوبی را بکار بردند.

ارائه گزارش عملکرد ۶ ماه دوم ۱۴۰۰ و افق و برنامه ۱۴۰۱  در جمع اصحاب رسانه گفت: بودجه سال گذشته ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود  که در متمم بودجه به ۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد افزایش پیدا کرد و این درحالی است که بودجه را در متمم داشتیم و در ۶ ماه اول سال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد محقق شد و تا پایان سال ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تحقق پیدا کرد.

وی گفت: از متمم ۹ هزار و ۲۷۰ میلیاردی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۹۸ و ۷۲ دهم درصد محقق شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تحقق‌ بودجه در دو نیمه سال ۱۴۰۰ متفاوت بود و در نیمه اول ۲ هزارو ۲۰۹ و نیمه دوم ۷ هزار  میلیارد تومان بود ابراز کرد: علی رغم تغییر سیاست ها توانستیم این موضوع را محقق  و بخش قابل توجهی از بودجه را محقق کنیم.

اصنافی با بیان اینکه  بودجه ۱۴۰۱ به رقمی بیش از ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیار تومان افزایش پیدا کرد و حدود ۲.۵ برابر بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تحقق این بودجه کار زیاد می طلبد که در توان همکاران شهرداری می بینیم، خاطرنشان کرد: در حوزه مالی یکی از ویژگی های خوب انضباط مالی بود که ایجاد شد و بخش هایی از سامانه های مالی ساماندهی شد و تمامی حساب ها به صورت امضای الکترونیکی شد که بخشی از شفافیت بود .

به گفته اصنافی همچنین در راستای شفافیت سازی کاهش تعداد حساب‌های مازاد برای شفاف بودن درآمدها در این حوزه نیز در دستور کار قرار گرفته است و از حدود ۴۰۰ حساب به ۱۰۰ حساب رسیدیم.

اصنافی افزود: کل اوراق اختصاص یافته در کشور در سال گذشته ٨ هزار میلیارد تومان بوده که شهرداری شیراز ١١٥٠ میلیارد تومان این اوراق را جذب کرد

رفع مشکل و وقفه ۱۸ پروژه در شهر شیراز

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری  و درآمد مغفول مانده شهرداری و سرمایه های شهر بیان کرد: حدود ۱۸ پروژه بود که مغفول مانده بود مانند پروژه مریم، مرصاد، قدوسی، که دچار وقفه شده است و تلاش شد مشکلات آنها را رفع کنیم و از لحاظ اجرایی تعیین تکلیف شود.

اصنافی افزود: ضمن تکمیل پروژه های نیمه تمام تلاش می شود که بتوانیم پروژه های جدید سرمایه گذاری مانند توسعه میدان تره بار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عزم و تلاش شهرداری بر تحقق شهر هوشمند و حرکت در مسیر شهر هوشمند است ، ابراز کرد: بخش هایی از شهرداری الکترونیک در حوزه مهندسین ناظر و ارتباطات مشکلاتی داشت و تلاش شد گلوگاه ها شناسایی و جلسات تسهیل صدور پروانه  برگزار شود.

پاسخ به بیش از ۸۳ درصد استعلام ها و درخواست کمتر از یک هفته

شهردار شیراز با بیان اینکه مجموع درخواست هایی که در شهرداری الکترونیکی اعم از موافقت اصولی، استعلام بانکی، پروانه ساخت، عدم خلاف و پایان کار است، تصریح کرد: این برنامه زمان بندی خوبی دارد و به طور سرجمع تا اردیبهشت ماه بیش از ۸۳ درصد استعلام ها و درخواست های مردم کمتر از یک هفته پاسخ داده می شود و ۱۳ درصد باقیمانده هم در حوزه پایان کار و صدور پروانه است که در حال رایزنی هستیم که در سایر دستگاه ها تسریع شود.

اصنافی با اشاره به بازدید از خط دوم مترو و روند پیشرفت این پروژه گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در خط ۲ مترو شیراز هزینه شده که پیش بینی می‌شود در هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط انجام شود.

شهردار شیراز ابراز امیدواری  کرد که در  هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط داشته باشیم و برای ۲۲ بهمن امسال می توانیم مسافرگیری در ایستگاه  امیرکبیر داشته باشیم، اما عزم مجموعه شهرداری بر این است که ایستگاه امام حسین(ع) را هم به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته اصنافی زمانی خط یک به غایات عملکردی می‌رسد که در ایستگاه امام حسینی دسترسی شمال - جنوب و شرق و جنوب با هم باشد.

وی با اشاره به بحث تامین واگن به عنوان یکی از تحولات حوزه حمل‌ونقل ابراز کرد: تعدادی واگن ساخت داخل در بهمن سال گذشته وارد شیراز شد و تلاش داریم با طرح‌های توجیهی و رایزنی‌‌ها حدود 10 واگن دیگر هم به شیراز اختصاص دهند تا وعده‌ای که برای هفته شیراز سال 1402 داده‌ایم، محقق شود.

اصنافی گفت:  یکی از اتفاقات خوب حوزه حمل و نقل در سال گذشته خرید ٧٦ دستگاه اتوبوس بوده است که در توافق اولیه به شهرهای بزرگ اختصاص داده بودند.

آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شیراز

شهردار شیراز همچنین به پروژه های عمرانی اشاره و بیان کرد: در بزرگراه شهید استوار در قسمت شرقی شیراز که به پروژه مولوی معروف بود، پل روی رودخانه خشک احداث شده و عملیات عمرانی پروژه در حال شروع شدن است.

به گفته اصنافی امروز تقریبا در هشت جبهه پروژه بزرگراه شهید سلیمانی در حال کار و عملیات عمرانی است و شاهکار مهندسی در زمان حفاری و لاینینگ این تونل بوده که پایان پذیرفته است.

وی افزود: در این پروژه 30 درصد سهم شهرداری، 30 درصد سهم وزارت راه و 40 درصد پیمانکار سرمایه‌گذار است.

وی گفت: یک طرح مسیر از جاده بیضا از تنگ خیاره به سمت لپویی و زرقان یک مسیر است که مربوط به اداره راه است، مسیر دوم از مسیر گردنه ملوسجان بر روی خط لوله گاز صدرا وارد صدرا می شود و به سمت شرق رفته و از محدوده تنگ خیاره به سمت شیراز می‌آید.

اصنافی یادآور شد: کاری که شهرداری در دستور کار دارد اتصال مسیر دوم آزادراه به بزرگراه آیت‌الله محلاتی در مجاورت شهرک آرین است.

شهردار شیراز  ابراز کرد: اتصالی که به بزرگراه آیت‌الله محلاتی و در ادامه به بزرگراه شهید سلیمانی خواهد رسید و این بار ترافیکی بر روی آن خواهد رفت.

به گفته اصنافی مسیر دوم گویم است و با این باری که قطعی شده است، دو گزینه در پیش رو است که یکی بهسازی محور گویم که از اوایل فروردین بخشی از آن را بازگشایی کردیم و تا پایان اردیبهشت فاز دوم بازگشایی ضلع جنوبی را خواهیم داشت و این به صورت موقت انجام خواهد شد و در برنامه کوتاه مدت ۱۶ کیلومتری جمهوری در این محدوده نیز آزاد می شود که بخشی از بار را تخلیه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز