خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد؛

توزیع 3 هزار و 500 تن کود سرک بهاره در بین کشاورزان هشترود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۷۶

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از توزیع کودسرک بهاره در بین کشاورزان هشترودی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، مجید احمدی در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی جاری براساس برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته 3 هزار و 500 تن کود سرک بهاره جهت تغذیه گیاهی در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: تغذیه گیاهی نقش مهمی در افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی بویژه گندم دارد بطوریکه در مزارع گندم با مصرف کود سرک طبق توصیه های مراکز تحقیقاتی کشاورزی علاوه بر افزایش کمی، کیفیت دانه گندم تولیدی از قبیل میزان پروتئین دانه نیز افزایش یافته و خاصیت نانوایی بهبود می یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: از اوایل دی ماه سال گذشته عملیات حمل و توزیع و انتقال کودهای ازته و اوره برای شهرستان آغاز شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

احمدی افزود: بیش از 92 هزار هکتار از مزارع گندم و جو دیم و 1500 هکتار اراضی گندم آبی و نزدیک به 80 هکتار کلزا تحت عملیات کودهی سرک بهاره قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی سالجاری از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی‌رویه خودداری کرده و سعی کنند مصرف کودها براساس وضعیت بارندگی و با نظر کارشناسان کشاورزی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز