خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در اصفهان خبر داد؛

پیگیری فرونشست اصفهان با توجه به تراکم بالای دانش آموزان/برگزاری کلاس های جبرانی در طول تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۲۵

وزیر آموزش و پرورش در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به دلیل تراکم دانش آموز زیاد در استان اصفهان لازم است مساله فرونشست زمین در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، یوسف نوری افزود: در بعد اجتماعی، روانشناسی و اقتصادی هم تعطیلی مدارس ۱۷ تریلیون دلار خسارت در دنیا داشته و ۲۵ درصد سرمایه آموزشی هر کشور هدر رفته است.

وی با اشاره به اینکه برای جبران عقب‌ماندگی دانش‌آموزان اعتباری تخصیص داده شد تا در طول تابستان کلاس‌های جبرانی برگزار شود اظهار داشت: برای ترمیم آسیب‌های فضای مجازی هم قرارگاه حکمرانی فضای مجازی تشکیل شده تا محتوای سلام در شبکه ملی اطلاعات ارائه و محتوای ناسالم محدود شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دنیا استفاده از سیم‌کارت نوجوان الزامی است، اما در ایران این گفتمان رایج نشده است؛ همه باید دست به دست هم دهیم تا این گفتمان در کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مدارس به عنوان یک نیاز حضوری شد و مشکلات آن از جمله سرویس مدارس باید حل شود.

حل مشکل کمبود معلم با تزریق نیروی انسانی

نوری با اشاره به وضعیت نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی تکالیف قانونی ابلاغی اجرایی شد و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیرو تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۴ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش استخدام خواهند شد ادامه داد: پرداخت ماهانه حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته هم در بودجه تا زمانی که نیروی تربیت شده دانشگاه فرهنگیان وارد چرخه تدریس شود دیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از نیروی انسانی امسال تزریق شد و به ترتیب در سال‌های آینده هم تامین می‌شود گفت: برای تامین نیروی خدماتی هم دولت موافقت کرده تا امسال در این بخش جذب نیرو انجام شود و افزایش دستمزد این افراد هم در دستور کار است.

پیگیری فرونشست به دلیل تراکم بالای دانش آموزان

وی با اشاره به بازدید از دشت‌های استان فارس و شهرستان‌های اطراف تهران و مشاهده آسیب‌های ناشی از فرونشست تاکید کرد: به دلیل تراکم دانش آموز زیاد در استان اصفهان هم لازم است این مسئله در اولویت قرار بگیرد.

نوری اضافه کرد: موضوع فرونشست استان اصفهان در اولین جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشکل مدارس کانکسی استان اصفهان حل خواهد شد گفت: شرکت‌ها و صنایع بزرگ اصفهان هم در بخش مسئولیت‌های اجتماعی می‌توانند پشتیبان بخشی از مدارس استان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز