خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تأکید کرد؛

را‌ه‌اندازی رصدخانه‌ فرهنگی استان جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۶۵۰

استاندار گیلان بر را‌ه‌اندازی رصدخانه‌ فرهنگی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با دستور کار تشریح راه اندازی رصدخانه فرهنگی گیلان و تدوین اولویت های فرهنگی سال جاری بر اساس سرفصل های شورای فرهنگ عمومی کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ بیان داشت: باید در این جلسات، راهبردهای فرهنگی برگرفته از مبانی دینی ، آموزه های قرآنی، ارزش های انقلابی ، آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای رهبری تدوین شود.

وی ادامه داد: در خصوص این راهبردها بایستی هم اطاعت و پیروی وجود داشته باشد و نیز همگان به آنها عمل کنیم.
 
استاندار  گیلان با اشاره به آسیب های وارده به فرهنگ جامعه ما به ویژه طی سه دهه گذشته که مورد آماج حملات دشمنان قرار گرفته، افزود: اهمیت این حوزه، کمتر از تهاجم های وارده در حوزه اقتصادی نیست و بر این مبنا لازمست راهبردهای تدوین شده به صورت هماهنگ و در قالب پیوست فرهنگی، عملیاتی شود‌.
 
وی بر شناسایی کانو‌ن‌های اثرگذار در رشد و تعالی نوجوانان و جوانان جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: طی دهه گذشته، به اعتماد عمومی آسیب وارد آمده و برای بازگرداندن این اعتماد و البته امید به آینده، باید همگان نقش آفرینی کنند.
 
استاندار گیلان هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در پیشبرد مطلوب برنامه های فرهنگی را با اهمیت دانست و ادامه داد: فرهنگ‌هایی همچون ایثار، شهادت، فداکاری و تلاش و کار، ازجمله ارزش‌هایی هستند که پیوسته باید در جامعه ترویج و تبلیغ شوند.
 
وی نقشه اصلی هدایت و سعادت را گام نهادن در مسیر رهنمودهای امام، رهبری و راه نورانی شهدا خواند و گفت: برای عملیاتی شدن این مهم، متولیان امور فرهنگی، باید سنگرهای فرهنگی را حفظ کنند.
 
عباسی زمان‌شناسی و احساس مسئولیت در خصوص مسائل جامعه را مورد تأکید قرار داد و تعامل همه دست‌اندرکاران برای ساماندهی امور را راهگشا و موثر ارزیابی و وحدت و درکنار هم بودن را عامل موفقیت در اجرای برنامه ها عنوان کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت فضای مجازی، تولیدات رسانه‌ای دشمنان نظام برای هدف قرار دادن بنیان خانواده و ارزش های دینی و انقلابی را یادآور شد و گفت: جهاد تبیین، راه مقابله با برنامه های امپراتوری رسانه‌ای دنیای استکبار است و در این ارتباط، همه وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را تبیین کنند.
 
وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر از فردی که انتظار داشتم در امیدآفرینی و روحیه دادن به مردم نقش‌آفرینی کند؛ در سخنانش فقط ناامیدی القاء کرده، افزود: حضور ما در کنار مردم و برای خدمت به آنان است تا امید ایجاد شود.
 
عباسی با تأکید بر اینکه باید به صورت عملی مردم را به آینده امیدوار کنیم، اظهار داشت: باید رصدخانه‌ فرهنگی جدی گرفته و نظارت شود.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت تریبون نمازجمعه و مساجد گفت: میزان جاذبه و دافعه مطالب بیان شده نسبت به نوجوانان و جوانان باید رصد و آسیب‌شناسی شود.
 
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اهمیت موضوع نماز، قرآن و پرداختن به مسائل معنوی به همه دستگاه‌ها مرتبط می‌شود، افزود: رویکرد دستگاه‌های دولتی در این خصوص نظارت جدی می‌شود. 
 
استاندار گیلان با قدردانی از اهتمام نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون پرداختن به شخصیت میرزاکوچک جنگلی، گفت: هنوز نتوانستیم میرزاکوچک را به نسل کنونی جامعه بشناسانیم درحالیکه در گذشته سینه به سینه بیان و تعریف می‌شد. 
 
وی با اشاره به اینکه اگر سردارجنگل با یکی از دولت‌های استعماری کنار می‌آمد، مظلومانه به شهادت نمی‌رسید، اظهار کرد: حرکت ضداستعماری میرزاکوچک در ادامه‌ حکومت آل بویه بوده و توانست پرچم ضداستبدادی را به اهتزاز درآورد. 
 
وی همچنین به نواقص موجود در ساخت فیلم میرزاکوچک اشاره کرد و از صدا و سیما خواست تا با بازنگری و نگارش فیلمنامه، نسبت به ساخت یک فیلم فاخر از زندگی سردارجنگل اقدام کند.
 
عباسی استحکام اعتماد به نفس جوانان را نیازمند توجه به فرهنگ و افتخارات گذشتگان دانست و اضافه کرد: در این مسیر خلأهایی وجود دارد که باید جبران شود.
 
وی توجه به فرهنگ قرآنی را یک منبع غنی برای پرورش نسل‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار تلاوت قرآن توجه به معانی و تفسیر کلام وحی می‌تواند درس زندگی و نیز مدیریتی برای آحاد جامعه باشد.
 
نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه برای خدمت به مردم شبانه‌روز در تلاشیم و قوای مختلف با همدلی و وحدت در کنار یکدیگر هستیم، گفت: در حرکت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به صورت یکپارچه گام برمی‌داریم و از ظرفیت صاحب‌نظران با افتخار برای رفع آسیب‌ها بهره می‌گیریم.
 
در این جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز حضور داشت‌.
 
همچنین در این جلسه پوستر همایش ملی جنبش جنگل، رونمایی و احکام مدیران کمیته های کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی به آنان اعطا شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز