خبرگزاری کار ایران

فرماندار مرند خواستار شد؛

لزوم ایجاد خانه معدن در شهرستان مرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۳۸۵

فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: خانه صنعت و معدن در شهرستان ایجاد شود تا به صورت کارشناسی تر به موارد مرتبط با صنعت و معدن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مرند، داود عباسی  در جلسه کمیته معادن شهرستان مرند با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در زمینه معادن اظهار کرد: شهرستان مرند یکی از غنی ترین و با استعداد ترین شهرستانها در زمینه معادن بوده و استخراج معادن بعنوان یکی از نیازهای اساسی کشور موجب دوری از استخراج نفت و عدم وابستگی می شود.

وی افزود: ۴۵ معدن شناسایی شده در شهرستان وجود دارد که از این آمار، ۱۱ معدن فعال بوده و اکثر آنها هم در حوزه شن و ماسه فعالیت می کنند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند گفت: باید در خصوص فرهنگ سازی و اقناع اهالی در مورد استفاده از معادن و نحوه استخراج تلاش کرده و راهکارهای مناسب برای فعالیت آنها به دور از آسیب رساندن به طبیعت باشد.

وی گفت: متاسفانه معادن راکد زیادی هم در شهرستان داریم و هر کدام به نوعی مشکلاتی دارند که باید برای رفع آنها اقدام کنیم.

عباسی افزود: در شهرستان مرند، استعداد معدنی زیادی وجود دارد و باید با مدیریت صحیح و رعایت اصول محیط زیست از بروز آسیب ها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برداشت های بی رویه خاک در شهرستان اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای از کوره های آجر پزی اقدام به برداشت های غیر مجاز خاک می کنند که بهتر است محدوده ای برای برداشت مجاز و کنترل شده مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز