خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

ضرورت توجه به شادابی شهر با نصب المان‌های فاخر شهری در ارومیه/ فراخوانی برای شادی شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۴۱

المان‌های شهری به عنوان عنصر شاخص از شهر ابزاری ارزشمند برای معرفی هویت یک شهر بوده به طوری که المان ها می‌توانند آینه تمام نمایی از هویت و فرهنگ یک شهر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمادها و المان‌های شهری که در فضاهای عمومی نصب می شود ضمن بالا بردن  کیفیت بصری محیط باعث می‌شود شهروندان و بینندگان درک  بهتری نسبت به محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر و آداب و رسوم خود به دست بیاورند.

در ساخت المان‌های شهری باید توجه ویژه‌ای به عناصر هویت‌مند و شاخص شهری صورت گیرد و معانی خاصی به کار برده شود و موجب شکل گیری مفاهیم المان ها در ذهن شهروندان گردد.

با توجه به اینکه ارومیه تنها متعلق به شهروندان نیست و بسیاری از مسافران برون‌مرزی و همچنین هموطنانی که به این شهر  سفر می کنند آن را با دریاچه ارومیه، بیدمشک، نقل بیدمشک  و مشاهیر و مفاخر آن از جمله شیخ صفی‌الدین ارموی سراج الدین اورموی حسین جهانگیری بیگلربیگی،حسام الدین چلبی اروموی و ... می‌شناسند، مدیریت شهری باید توجه ویژه‌ای به ساخت المان از این شاخص‌های عنوان شده کند .

با توجه به اینکه عید نوروز امسال ۱۹۵ اِلمان نوروزی و ۶ اِلمان هفت سین در شش نقطه شهر از جمله مقابل شهرداری و موزه مردم شناسی ارومیه نصب شد ولی این المان ها موجبات رضایت شهروندان را فراهم نکرده و باعث انتقاد شهروندان و اصحاب رسانه شهر شده بود بطوریکه این انتقادات به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه کشیده شد.

المان‌های نوروزی انتقادات بسیاری را به دنبال داشت

عضو شورای شهر ارومیه از مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خواست تا در سال‌های آینده و مناسبت‌ها، المان‌های جدید با استفاده از نظرات طراحان خلاق طراحی و ساخت شود چرا که المان‌های نوروزی نصب شده در سال نو، انتقادات زیادی را همراه داشت.

ساسان ابراهیم‌زاده، در ادامه به مکان‌یابی مناسب و جای‌گذاری المان‌ها در مناسبت‌ها تاکید و اضافه کرد: توزیع عادلانه المان‌ها در نقاط مختلف شهر با توجه ویژه به مناطق کم برخوردار اقدام شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز