خبرگزاری کار ایران

مشارکت ۲۵۵ ریش سفید در قالب صلح یار در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۸۴۵

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: اعضای مرکز توسعه حل اختلاف ،صلح یاران و هیات های صلح با راه اندازی نهضت صلح و سازش به مدد دستگاه قضایی استان می آیند و برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی مردم تلاش می کنند.

به گزارش ایلنای گلستان، احمد جعفری اظهارکرد: همه پرونده های قابل گذشت، پیش از رسیدگی در محاکم جهت حل و فصل، به شورای حل اختلاف فرستاده می شود.

جعفری افزود: در قالب نهضت فراگیر صلح و سازش، علاوه بر اعضای مرکز توسعه حل اختلاف استان، 255  صلح یار از ریش سفیدان و  بزرگان اقوام استان  و 12 هیئت صلح اقوام،مذاهب و محلات استان هم به مدد دستگاه قضایی استان می آیند و برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی مردم تلاش می کنند.

وی ادامه داد: پویش " به حرمت علی (ع) می بخشم " هم ویژه ماه مبارک رمضان به همت ستادصبر استان، برای کمک به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص آغاز شده و امیدواریم همچون پارسال ، ثمره خوبی داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف در 21 پرونده قصاص پادرمیانی کردند و  اولیای دم هم بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

احمد جعفری افزود: نزدیک به 39 هزار پرونده هم سال گذشته در شوارهای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز