خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان :

فاجعه فرونشست زمین در منطقه کاشان جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۳۸۱

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: مهم‌ترین عامل فرونشست ها استفاده بی رویه از منابع آب است و می بایست استفاده از پساب در کاشان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمدشریف زارعی با بیان اینکه کاشان یکی از نقاط بحرانی فرونشست در کشور بوده و هشدارهای زیادی توسط کارشناسان امر در این مورد داده شده است تاکید کرد: افزایش فرونشست‌ها و آثار زیان‌باری که به همراه دارد می تواند تنش‌های آبی خاورمیانه به ویژه آنچه در ایران وجود دارد، شرایط زندگی را مردم دشت کاشان دشوار کند.

وی افزود: پدیده فرونشست‌های منطقه از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و این در شرایطی است که کاشان بر اساس تحقیقات کارشناسان امر  می‌تواند یکی از نقاط بحرانی کشور معرفی و شود.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه دنیا در حال حرکت  به سمتی است که برای آب درگیری های زیادی  صورت می‌گیرد تصریح کرد: کشور ایران و منطقه کویری و کم آب کاشان هم درگیر  معضل خشکسالی  است و حتما در آینده نه چندان دور موضوع آب و چگونگی تامین آن تعیین کننده شرایط خواهد بود.

زارعی حفظ الگوی مصرف آب شرب و استفاده از پساب جهت کشاورزی را راهکار  مناسبی جهت  برون رفت از اوضاع منطقه و جلوگیری از فرونشست اراضی منطقه دانست و اظهار کرد: بیشترین مصرف آب منطقه در حوزه کشاورزی بوده و ضروری است ضمن تغییر الگوی کشت و جایگزینی محصولات کشاورزی سازگار با کم آبی، از روش های علمی کشاورزی و آبیاری قطره ایی نیز استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز