خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره گردشگری و صنایع دستی یزد خبر داد ؛

فروش ۱۲ میلیارد تومانی صنایع دستی یزد در نوروز/ بازارچه‌های صنایع دستی جاذبه مکمل گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۳۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فروش ۱۲ میلیارد تومانی صنایع دستی خبر داد و گفت: یکی از جاذبه‌های مکمل بسیاری از ابنیه تاریخی و شهرستان‌ها بازارچه‌های صنایع دستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد آخوندی  با بیان اینکه فروش صنایع دستی بازارچه‌های صنایع دستی استان یزد در نوروز حدود ۱۲ میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: ۴۰ بازارچه شامل ۳۳۰ غرفه در سراسر استان تشکیل شده است که شاهد فعالیت ۱۰۰۰ هنرمند در این غرفه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ هزار نفر از این بازارچه‌ها بازدید کرده‌اند گفت: یکی از جاذبه‌های مکمل بسیاری از ابنیه تاریخی و شهرستان‌ها بازارچه‌های صنایع دستی است که تاثیر قابل توجهی در گردشگری داشته است.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی در ایام جاری و در دیگر فصول گردشگری سال، در دست اقدام است، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم برگزاری بازارچه های صنایع دستی مناسبتی و فصلی را رونق دهیم و با رویکرد حمایتی بتوانیم علاوه بر توسعه بازار صنایع دستی، نقش این بازارچه‌ها در تکمیل جاذبه‌های گردشگری را تقویت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد باید مرکز آموزش نیروی متخصص در حوزه معماری گلین شود،

گفت: این ظرفیت باید بیش از پیش مورد استفاده گیرد و از طرفی مرکز آموزش نیروی متخصص در حوزه معماری گلین شویم و یزد مرکز پرورش و صادرات این نیروها به سایر نقاط کشور و جهان شود.

آخوندی با بیان اینکه بادگیر و مسائل مربوط به بافت تاریخی را بیش از پیش مورد بررسی قرار دهیم، گفت: معاونت میراث فرهنگی درگیری‌های زیاد و مشغله اداری فراوانی دارد در حالیکه بخش قابل توجهی از وظایف وی، مربوط به حوزه پژوهش است.

وی افزود: پس از حذف معاونت پژوهشی میراث در سنوات گذشته، درگیری‌های اداری زیاد منجر به غفلت از این حوزه شده و لازم است هر بخش در نظر گرفتن سایر وظایف، به این مقوله نیز توجه کند.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی مربوط به سازمان مدیریت است، ادامه داد: با دانشگاه یزد قراردادی در این خصوص باید تدوین شود و تلاش کنیم در خصوص صرفا تک بعدی نگاه نکرده و تمرکز خود را معطوف به یک حوزه نکنیم.

وی به ثبت جهانی و اقدامات خوب انجام شده اشاره کرد و گفت: باید کارگروه آموزش و پژوهش مرتبط را فعال کنیم و لازم است در این باره، دانشگاه ورود کند تا بتوانیم در یک تا دو سال آینده توسعه کاربری‌هایی جز اقامت و پذیرایی را نیز در بافت تاریخی داشته باشیم.

آخوندی با بیان اینکه کاربری‌ها صرفا نباید محدود به کافه و هتل باشد، افزود: احیای بافت تاریخی باید به سمت کاربری‌های فرهنگی سوق یابد و فرهنگ ما بیش از این دستخوش تغییر نشود.

وی با بیان اینکه باید تمرکز از گردشگری و بومگردی به سمت کاربری های دیگر سوق دهیم، گفت: در خصوص بومگردی ها نیز باید اصالت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم کاربری آن متفاوت باشد و باید در نظر بگیریم که این مجوز را باید به کسانی بدهیم که در آن ساکن باشند و کمک کنیم طرح های پژوهشی و زیربنایی را توسعه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پژوهش های فکری و علمی و اجرای طرح های اجرایی را باید در برنامه داشته باشیم گفت: ما زمینه های همکاری را اعلام می‌کنیم و دانشگاه نیز با اعلام ظرفیت‌های موجود، تفاهم نامه ای را در خصوص میراث فرهنگی داشته باشد تا در خصوص اعتبارات پژوهشی نیز اقدام کنیم و بتوانیم موثر واقع شویم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز