خبرگزاری کار ایران

رونمایی وزیر کشور از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۱۱۹

وزیر کشور در جریان هجدهمین سفر استانی دولت به خراسان رضوی عصر چهارشنبه از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مشهد شامل ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در میدان شهدای این شهر رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این آیین اظهار کرد: روزانه ۸۳۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی مشهد، در مسیر ۱۶۵ خط، به طول ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جابه‌جا می‌شوند.

سیدخلیل منبتی افزود: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی مشهد قبل از رونمایی از ناوگان امروز ۱۰.۲ سال بود که اکنون این رقم به ۹.۵ سال کاهش یافته است.

وی بیان کرد: برای بهره برداری از ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید در مجموع ۲۸۵ میلیارد تومان، یعنی به ازای هر دستگاه سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، هزینه شده است و به ازای هر دستگاه از ۲۷ اتوبوس بازسازی شده نیز ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

معاون شهردار مشهد افزود: امسال به ۷۳۸ دستگاه اتوبوس جدید در مشهد نیاز است که شامل ۳۷۲ دستگاه برای نوسازی و ۲۶۶ دستگاه برای توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ سالانه به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان اتوبوسی مشهد نیاز است که از وزارت کشور و دولت برای تامین منابع مالی این تعداد خواهان مساعدت هستیم.

هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز