خبرگزاری کار ایران

ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا به ناوگان اتوبوسرانی مشهد

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۸۸۸

۱۰۰ دستگاه اتوبوس درونشهری اسکانیا تولیدی شرکت عقاب افشان با مشارکت دولت طی مراسمی با حضور وزیر کشور برای استفاده در خط ۳ بی‌آر تی مشهد به ناوگان اتوبوسرانی این شهر افزوده شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس درونشهری اسکانیا تولیدی شرکت عقاب افشان در خط ۳ بی‌آر تی مشهد گفت: عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری مشهد همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) در نیمه شعبان آغاز می‌شود.

وی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به بهود وضعیت حمل و نقل درون شهری مشهد مقدس دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: فضای بسیار مناسبی برای حل مشکلات دورن شهری مشهد میان مسوولان دولتی و شهری شکل گرفته است و مشکلات بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد نیز با همدلی و همزبانی مسئولان و مدیران شهری حل می‌شود.

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تلاش و حمایت گسترده دولت برای بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری مشهد غیرقابل انکار است.

وی افزود: دولت تلاش گسترده‌ای برای بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری مشهد انجام داده که مشارکت در خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بخشی از این اقدامات است.

شهردار مشهد به تصویب سند جامع ترافیک مشهد در شورای عالی ترافیک کشور اشاره کرد و افزود: شهر مشهد به دلیل ورود زائران بسیار از دیگر شهرهای کشور دارای وضعیت بسیار خاصی است و تصویب چنین سندی می‌تواند به بهبود شرایط ترافیکی استان کمک شایانی کند.

وی گفت: برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در مشهد نیازمند سه هزار دستگاه اتوبوس هستیم که امیدواریم بتوانیم ظرف دو سال آینده هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه کنیم.

هادی عطارزاده مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: اتوبوس‌های مزبور که از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به مشهد خریداری شده در خط سوم بی‌آر تی مشهد به طول ۲۵ کیلومتر از ابتدای شهرک شهید رجایی تا انتهای الهیه به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: برای خرید این اتوبوس‌ها ۱۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز بزودی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به فعالیت دو هزار دستگاه اتوبوس در مشهد اشاره کرد و گفت: نیمی از اتوبوس‌های درون شهری مشهد بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت داشته و فرسوده هستند.

وی اظهار کرد: توسعه مناطق شهری مثل طوس، مهرگان و شهید رجایی سبب شده است نیاز بیشتری برای توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در مشهد داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: براساس برآوردهای انجام شده هزار دستگاه اتوبوس درون شهری دیگر در مشهد مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا، برای اجرای خط ۳ بی‌آر تی مشهد ۵. ۵ میلیارد تومان از طرف دولت و شهرداری مشهد هزینه شده است. در عین حال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ۳ محوره اسکانیا تولیدی شرکت عقاب افشان که در این خط ۲۵ کیلومتری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز