خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیادمسکن گلستان:

۴۳درصد واحدهای مسکونی در روستاهای گلستان غیرمقاوم و ناایمن است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۹۸

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: ۴۳درصد واحدهای مسکونی در روستاهای گلستان غیرمقاوم و ناایمن است وجلوی ساخت خانه‌های غیرفنی و ناایمن در شرق و شمال استان گرفته شود.

به گزارش ایلنای گلستان، سیدمحمد حسینی،اظهارکرد: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ تعداد ۲۲۸ هزار واحدمسکونی در روستاهای استان گلستان وجود داشت که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد غیرمقاوم و ناایمن بود. در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته و به ویژه بعد از سیل نوروز ۹۸، کار بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در روستاهای استان شتاب بیشتری گرفت‌. 

وی ادامه داد: اقدامات در این حوزه آنقدر موفقیت‌آمیز و نتیجه‌بخش بوده که در ۵ سال گذشته حدود ۱۳ درصد از تعداد واحدهای غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان کاسته شده است.

وی افزود: تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان گلستان از ۵۶ درصد در سال ۹۵ اکنون به ۴۳ درصد رسیده، هرچند اقدامات در زمینه نوسازی و بهسازی انجام شده اما هنوز حدود ۱۰۰ هزار خانه ناایمن در روستاهای استان گلستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نوسازی و بهسازی ۵ هزار واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده روستایی در دستور کار قرار گرفت که برای همه واحدها پروانه صادر و به بانک‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد ۷۰ درصد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شدند. براساس آخرین بررسی‌ها حدود ۲ هزار واحد مسکونی در این طرح در مرحله فونداسیون، یکهزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اسکلت و حدود یکهزار واحد نیز در مرحله سقف و ستون قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز