خبرگزاری کار ایران

از ابتدای طرح نوروزی تاکنون؛

80 مصدوم توسط امدادگران هلال احمر قزوین نجات یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۸۳

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، انجام ماموریت‌های امدادی هلال احمر در راه‌های استان به نجات 80 مصدوم و انتقال 32 نفر از آن‌ها به بیمارستان منجر شده است.

حکمت الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به ماموریت‌های امداد و نجات هلال احمر در ایام نوروز گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 34 حادثه در مرکز کنترل حوادث ما ثبت شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین ادامه داد: 13 نفر هم توسط خودروهای نجات رهاسازی شده‌اند، همچنین 40 نفر از افراد که در راه‌ها با مشکل مواجه بودند در پایگاه‌های هلال احمر اسکان داده شدند.

وی عنوان کرد: در زمینه خودرودهای نجات ظرفیت ما در پنج سال اخیر دو برابر شده و درحال حاضر 18 خودرو داریم، همچنین در طرح نوروزی تمام ظرفیت‌های هلال احمر به کار گرفته شده و 35 آمبولانس، 10 موتور آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، بالگرد و ماشین‌های کمک دار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این مسئول ادامه داد: 21 پایگاه ثابت و موقت در راه‌های استان و 5 تیم هم در پایگاه مرکزی مستقر بوده و آماده امداد رسانی هستند.

وی بیان کرد: آمار ماموریت‌های منجر به فوتی و حوادث هلال احمر اتسان نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

هاشمی با تاکید بر همیت اطلاع رسانی به موقع وادث به عوامل امدادی هلال احمر گفت: زمان در کاهش تلفات از اهمیت بالایی برخوردار است، اما میانگین اطلاع رسانی حوادث به هلال احمر 6 دقیقه بوده که زمانی بسیار طولانی است و زمان رسیدن به محل حادثه با احتساب این میزان به 11 دقیقه رسیده است.

وی عنوان کرد: زمان رسیدن هلال احمر به محل حادثه به زمان استاندارد نزدیک است اما همین تاخیر در اطلاع رسانی به عوامل امدادی زمان را افزایش داده و همین اهتمام نداشتن و عدم اطلاع رسانی به افزایش مجروحیت و فوتی منجر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز