خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون انجام شد؛

رشد 80درصدی بازدید از جاذبه‌های تاریخی طبیعی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۶۱۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از رشد 80درصدی بازدید جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی استان در موج اول سفرهای نوروزی 1401خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا از البرز، فریدون محمدی با اشاره به رشد 80درصدی بازدید از جاذبه‌های تاریخی طبیعی البرز، گفت: پس از رکود دوساله صنعت گردشگری به‌دلیل شیوع بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده و سریع همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوروز امسال شاهد رشد 80درصدی بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی استان البرز بودیم.

او تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی استان را در موج اول سفرهای نوروزی از 29 اسفند ماه 1400 تا پنجم فروردین امسال 485هزار و 464 مسافر و گردشگر عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین آمار بازدیدها مربوط به محوطه باستانی ازبکی با بیش از 8هزار بازدیدکننده، کاروانسرای ینگی امام، کاخ قجری سلیمانیه و بازارچه صنایع‌دستی و گردشگری کاخ مروارید بوده است.

محمدی اضافه کرد: کاخ موزه سلیمانیه، باغ موزه مروارید، موزه تمبر یکتای شهرکرج، کاروانسرای ینگی امام شهرستان ساوجبلاغ، آسیاب مهدی‌آباد و محوطه باستانی ازبکی شهرستان نظرآّباد از ساعت ۹صبح الی ۱۷عصر در ایام تعطیلات نوروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز اظهار کرد: این استان از نظر جاذبه‌های طبیعی دارای طبیعت بکر بهاری، جاده زیبای چالوس، پیست اسکی دیزین، منطقه گردشگری کردان و کوهسار و روستاهای هدف گردشگری با اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز