خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین:

جشنواره گلیم در روستای ملی اندج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۱۰

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین گفت: به‌دنبال ثبت ملی روستای اندج به عنوان روستای ملی گلیم الموت و به منظور معرفی بیشتر این هنر و ترغیب تولیدکنندگان به تولید محصول استاندارد گلیم جشنواره‌ای از تولیدات این رشته در اندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره که به عنوان اولین برنامه بعد از ثبت ملی این روستا برگزار شده، تعداد ۳۰ نفر از هنرمندان گلیم‌بافی روستای اندج با ارائه آثار هنری خود در آن شرکت کردند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین افزود: با توجه به استقبال تولیدکنندگان، برگزاری جشنواره‌ای به شکل گسترده‌تر در دیگر روستاهای منطقه الموت در روستای اندج برنامه‌ریزی شده که به زودی اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این مرحله از داوری نقوش اصیل گلیم اندج، همنشینی رنگ‌ها، ابعاد استاندارد، تکنیک بافت و عیوب حین بافت گلیم مورد ارزیابی قرار گرفت.

حصاری با اشاره به برنامه‌های آتی حوزه صنایع‌دستی در این روستا گفت :راه‌اندازی کارگاه رنگ‌رزی سنتی و تولید مواد اولیه به‌منظور دسترسی آسان به مواد مرغوب و ارتقای سطح کیفی محصولات، اشتغال‌زایی پایدار و کاهش هزینه‌های تولید از جمله برنامه‌های پیش‌‌بینی شده برای این روستا به شمار می‌روند و امیدواریم در آینده شاهد رویدادهای مثبتی در حوزه تولید و اشتغال به ویژه برای بانوان این روستا باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز