خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان:

خلیج فارس طوفانی می شود/اختلال در ترددهای دریایی مورد انتظار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۳۴

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بویژه از ساعات بعدازظهر در جزایر خلیج فارس وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرضیه سی سی پور عنوان کرد: دریا بویژه در بنادر غربی استان از ساعات ظهر امروز - شنبه ۶ فروردین ماه-  با وزش بادهای شدید شمال غربی مواج خواهد شد، سرعت باد در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) تا نزدیک ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر می رسد.

وی با بیان اینکه امروز خلیج فارس و غرب تنگه‌ی هرمز مواج و دریای عمان کمی مواج خواهد بود، تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در کلیه مناطق دریایی استان دریا مواج و طوفانی خواهد شد و اختلال در ترددهای دریایی مورد انتظار است.

سی سی پور با اشاره به اینکه سرعت باد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر خلیج فارس در تنگه‌ هرمز و دریای عمان نیز قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی فردا در غالب نقاط استان کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه با توجه به مواج بودن دریا از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز خودداری شود، اضافه کرد: تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان بویژه در بنادر غربی استان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز