خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت استان در دیدار با استاندار گیلان اعلام کرد؛

تکمیل و بهره برداری ۱۲۶ طرح صنعتی جدید در گیلان تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۸۲۳

مدیر کل صمت گیلان در دیدار نوروزی با استاندار گیلان با تشریح برنامه های این بخش در سال جدید گفت: با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده، بیش از ۱۲۶ طرح صنعتی نیمه تمام با جواز تاسیس صنعتی تا پایان امسال در استان گیلان به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری در نشست نوروزی با استاندار گیلان به بیان هدف‌گذاری ها و برنامه ریزی های حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: برنامه ما برای سال جدید تدوین شده و آماده می باشد؛ قطعا در راستای تحقق منویات حکیمانه نوروزی مقام معظم رهبری در قالب شعار سال، بی وقفه تمام همت خود را معطوف خواهیم داشت و پیش بینی می شود با تکمیل خطوط تولید فعلی این۱۲۶ طرح که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۴هزار و ۷۰۰ نفر در گیلان در این بخش فراهم گردد.

مدیرکل صمت استان گیلان ضمن ارائه برنامه مدون به استاندار پرتلاش؛ اظهار داشت: برنامه ریزی جهت احیاء ۵۷۰ واحد صنعتی راکد و تعطیل شده استان نیز از برنامه های راهبردی این سازمان در سال جدید است که به تناسب و فراخور چالشهای این صنایع، راهکارهای رفع موانع فعالیتهای این واحدها دسته بندی و پیش بینی شده است و اقدامات لازم در فازبندی های گوناگون به صورت عملیاتی و روز شمار رصد و پایش رفع مشکلات آنها تا نتیجه نهایی ادامه خواهد یافت.

وی از لزوم همگام سازی تولیدات داخلی استان با تکنولوژی های نوین و دانش بنیان سخن گفت و ادامه داد:  تزریق فناوری و دانش فنی روز دنیا به صنایع موجود برای رقابت و عرض اندام در فضای کسب و کار در مقیاس جهانی یک ضرورت انکارناپذیر است و در این راستا قطعا از ظرفیت های پارک علم و فناوری؛ بنیاد نخبگان، اساتید دانشگاهی و مبتکران و مخترعان با تجربه استان و کشور بهره خواهیم گرفت و در این رابطه کار ویژه های دانش بنیان در دستور کار ماست.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در سال جدید حوزه معدن با برگزاری ۳۷ مورد مزایده معدن و پهنه اکتشافی وارد فاز جدیدی خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون ۴۲ فقره معدن دارای پروانه بهره برداری فعال در گیلان داریم که با برگزاری این مزایده این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت و ساختار و چارچوب فعالیت آنها کاملا مطالعه شده است و همه آنها علاوه بر رصد میدانی کارشناسان؛ به دوربین نظارتی تجهیز خواهند شد.

 در پیام این نشست اسدالله عباسی استاندار گیلان دستور تشکیل ستاد ویژه؛ دانش بنیان و اشتغال آفرینی در گیلان متشکل از دستگاههای اجرایی مرتبط را صادر کرد. همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل صمت، رییس پارک علم و فناوری و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم حضور داشتند؛ در خصوص تحقق عملی شعار سال پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز