خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر زرقان عنوان کرد؛

وجود صنایع در زرقان آلایندگی ایجاد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۱۷۳

رئیس شورای شهر زرقان بــا بیان اینکــه با توجه بــه اهمیت و ویژگى شهرســتان زرقان موضوع آلایندگى با توجه بــه فعالبت صنایع مطرح اســت، گفت: حدود 24 درصد صنعت اســتان در حومه شهر زرقان واقع شده است که آلایندگى هایى را به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، قاســم جلالى تصریح کرد: با گذشــت 6 ماه از فعالیت شوراى ششم کارگروه هایى در قالب محیط زیســت، امور بانوان، ورزشــى و فرهنگــى اجرایى و عملیاتى شده است.

جمالى با بیان اینکه شــهروندان باید بدانند که برنامه و جوهر کارى شهردارى ها بر مباحث خدماتى و عمرانى اســت، ابراز کرد: درحــال حاضر مدیریت واحد خدمات شــهرى نداریم و اگــر قانونگذاران با توجه به این موضوع، مدیریت واحد خدمات شــهرى را ایجاد کنند در عرصه خدمات عمومى شاهد رشد و شکوفایى خواهیم بود.

عضو شــوراى شــهر زرقان خاطرنشــان کرد: یکى از معضلات این اســت کــه در خصوص نیروى متخصص، توانمند، متعهد و فراهم کردن زمینه براى فعالیت آنها داراى نقص هســتیم و باید براى رفع آن تلاش کنیم.

وى ادامه داد: باید مواظبت بیشــترى بویژه در خصوص رعایت استانداردهاى زیست محیطى داشته باشــیم که در این زمینه برخى صنایع توجه دارند و پیوست هاى زیست محیطى را رعایت مى کنند.

جمالى با بیان اینکه برخى از صنایع این موراد را رعایت نمى کنند، ابراز کرد: شرکت ها و صنایعى که نیاز به اصلاح و پیگیرى دارند محدود هســتند و امروز در شرایط تحریم رعایت موارد مربوط به تولید و رونق آن جزء وظایف همگانى است.

وى با بیان اینکه در این راســتا تعامل خوبى با صنایع برقرار شــده است، تصریح کرد: در کمیسیون ماده 20 شــورا نیز با حضور محیط زیســت و دیگر دســتگاه ها همــکارى برقرار اســت و برخوردى که منجر به تعطیلى صنایع نشــود نداریم و تلاش داریم کــه راندمان صنعت بــالا برود.

به گفتــه جمالى در خصوص اضافه شــدن صنعت در حومه شــهر زرقان باید تامل شــود که مکان یابى و جهت یابى زیســت محیطــى آن و تاثیرگــذارى آلایندگى بر روى مردم کمتر شود.

وى با اشــاره به انتقال برخى از کارخانه ها نیز گفت: قطعا یکسرى از کارخانه ها شرایط قرار گرفتن در محیط شهرى را ندارند و باید جابجا شوند و روند آن باید در دســتور برنامه میان مــدت و بلند مدت قرار بگیرد.

عضو شــوراى شهر زرقان گفت: توجه به اشــتغال نیروهاى بومى در صنایع حومه در دســتور کار است که یک حرکت دو سویه است.

جمالــى توجــه بــه جــذب بودجه سیســتم فاضلاب شــهر زرقان با جذب بودجه ملى و پیگیرى نماینــدگان مجلس، توجه به سیســتم تصفیه خانه فاضلاب شــهرى، تعریض راه هاى ورودى و خروجى به زرقان و اســتاندارد سازى پل ها، استقرار اداره ها، طرح جامع شــهرى، کاهش بارندگــى ها و نیاز آبى براى حفظ فضاى سبز و رفع مشکل آب شرب بافت قدیــم و ضرورت انتقال آب ســد دروزدن به صنایع را جمله مواردى دانست که باید به آن توجه شود.

وى در خصوص بودجه سال 1401 شهردارى که به تصویب شوراى شهر زرقان رسیده است، بیان کــرد: بودجه شــهردارى زرقــان 64 میلیارد و 130 میلیــون تومان اســت که بیش از حــدود 60 درصد در برنامه عمرانى و 40 درصد در حوزه جارى است.

ضرورت اشتغال جوانان با وجود صنایع در شهر زرقان

همچنین عباس نجاتى، ســخنگوى شــوراى شــهر زرقان با اشــاره به اینکه نیــاز هواى پاک، آب آشــامیدنى ســالم و اشــتغال از ضرورت شهر زرقان است، عنوان کرد: منکر وجود صنایع در اطراف شهر نیســتیم و باید کیفیت هواى پاک در شــهر محقق شــود و صنایع هم همکارى کنند.

نجاتى خاطرنشان کرد: وجود صنایع و اســتفاده از آبى که بابت چرخه فعالیت آنها لازم است موجب شده است که مردم در آب آشامیدنى مشکلاتى داشته باشند و باید متولیان بحث آب آشــامیدنى مناسب و با کیفیت را پیگیرى کنند.

وى گفت: باید سه محله شهر از آب با کیفیت برخوردار باشند و بحث اشتغال در شهر مطرح است و جوانان داراى مشــکلاتى هســتند، در شــهرى که درصــدى از صنایــع دارد بحث بیــکارى باید از بین برود . نجاتى خاطرنشــان کرد که انتظار است جوانان شهر زرقان در بحث اشتغال دیده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز