خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد:

استقبال از بهار و تکریم زائران و مجاوران در دستور کار شهرداری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۲۶۳

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد گفت: در ایام نوروز استقبال از بهار و تکریم زائران و مجاوران در دستور کار شهرداری مشهد خواهد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید ضمیری در خصوص اقدامات شهرداری برای ایام استقبال از نوروز اظهار کرد: از جمله اقداماتی که برای استقبال از بهار در نظر گرفته می‌شود، راه اندازی پارکینگ موقت، نصب تابلوهای راهنمایی و جهت نما برای زائران، شناسایی پارکینگ‌های سطح شهر و نصب تابلو آن‌ها، رفع خطر معابر پیاده و سواره و همچنین مرمت و لکه گیری آسفالت معابر بوده که شهرداری بایستی اقدامات لازم در این موارد را معمول نماید.

وی افزود: اداره اجرائیات شهرداری در تعطیلات ایام نوروز موظف است نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، گود برداری‌ها، حفاری‌های غیر مجاز، تخلیه خاک و نخاله در سطح شهر، نصب تابلوها و داربست‌های غیر مجاز اقدامات سازنده‌ای انجام دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی مشهد ادامه داد: در ایام چراغ برات که مصادف با روزهای پایان سال است، زیارت اهل قبور در آرامستان‌های شهر مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا اقدام شود و پیش‌بینی لازم صورت پذیرد.

ضمیری خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات سازمان آتش نشانی در ایام نوروز، فعال نمودن ایستگاه‌های ثابت و سیار، گشت‌های ویژه در سطح شهر و آموزش کامل و مدون به مسئولین اماکن عمومی است.

وی ایجاد بازارچه‌های موقت در ایام قبل از تحویل سال و عید نوروز را در راستای حمایت از کالا‌ها و تولیدات داخلی دانست و بیان کرد: پیشنهاد می‌شود ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و قانونمند، شامل افراد خود اشتغال، بانوان سرپرست خانوار و یا معلولین شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این ایام نسبت به آماده سازی پارک‌ها، تعمیر و مرمت، رفع خطرات و نیز آماده کردن آن‌ها جهت ارائه امکانات رفاهی و تفریحی زائران و مجاوران اقدامات شایان توجهی ارائه نماید.

ضمیری همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در پارک‌ها و فضاهای سبز در روز طبیعت گفت: پارک‌های عمومی، حاشیه تفرجگاه‌ها، محدوده گردشگری هفت حوض، پارک چهل بازه، بوستان وکیل آباد و ملت در این روز میزبان جمع کثیری از مسافران و شهروندان هستند؛ از این رو نیاز است تا تاسیسات این اماکن را از جمله آبخوری‌ها، ظرفشویی‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مورد بازبینی و تجهیز قرار گیرند، همچنین ایمنی این اماکن بایستی با نصب نرده و تابلوهای هشدار دهنده افزایش یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: استقرار ستاد رسیدگی به شکایات در سطح شهر و مبادی خروجی، پاسخگویی ۲۴ ساعته حضوری و تلفنی به زائران محترم و مجاوران و انتقال شکایات و درخواست‌های مردمی در کوتاهترین زمان به سازمان‌ها و ارگان‌های خدمات رسان از دیگر اقدامات محول شده به شهرداری در ایام تعطیلات نوروز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز