خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

روزانه در قزوین بیش از پنج میلیارد تومان صرف مواد مخدر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۸۳۶

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: روزانه در استان، پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان صرف مواد مخدر می‌شود.

سرهنگ بیژن خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به میزان معتادان متجاهر در استان گفت: اگر با دید مثبت نگاه کنیم، در استان قزوین دو هزار معتاد متجاهر وجود دارد و اگر هزینه مواد مخدر هر یک از آن‌ها در روز 250 هزار تومان باشد، در مجموع 500 میلون تومان صرف مواد مخدر می‌شود.  

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ادامه داد: برخی از معتادان 5 گرم مواد مصرف می‌کنند و معتادانی هم هستند که کمتر از دو گرم مصرف دارند و معمولا هزینه مواد مخدر خود را از سرقت تهیه می‌کنند.

وی عنوان کرد: حدود 3 درصد فعالاستان قزوین مواد مخدر مصرف می‌کنند که اگر این میزان را نسبت به جمعیت کل استان محاسبه کنیم 36 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر خواهد بود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: اگر هر یک از 36 هزار نفر مصرف کننده استان قزوین روزانه 150هزار تومان  مواد مخدر خرید کنند، بیش از 5 میلیارد تومان صرف خرید مواد می شود.

خدایی گفت: اگر میزان هزینه‌ای که روزانه صرف مواد مخدر می‌شود را برای آبادانی و آموزش در نظر گرفت، می‌توان ایران را بهشت کرد، بنابراین ایجاد کمپ برای ساماندهی و درمان معتادان ضرورت دارد و باید دولت برای آن سرمایه گذاری کرده و طرح داشته باشد.

پیش از این سرهنگ خدایی، در نشست شورای پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان، به این موضوع و ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد کمپ تاکید کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز