خبرگزاری کار ایران

برف وباران استان همدان را فرا می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۶۴۴

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با فعالیت یک سامانه بارشی که از سمت شمال غرب به تدریج وارد آسمان استان می شود، ریزش برف و بارش باران از امشب بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با افزایش ابر، وزش شدید باد، ریزش برف و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: این سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد استان همدان می شود و در پی فعالیت آن، کمینه دمای هوا در استان بین سه تا چهار درجه سانتیگراد کاهش یافته که با خروج سامانه دوباره افزایش می یابد.

باقری شکیب تصریح کرد: این سامانه بارشی، فعالیت خود را از شامگاه امشب در بیشتر نقاط استان آغاز می کند و در ظهر دوشنبه به اوج خود می‌رسد.

به گفته وی پیش بینی می‌شود در پی فعالیت این سامانه به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌‍متر بارش در استان همدان ثبت شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: این سامانه بارشی، روز سه شنبه از استان خارج می شود.

وی افزود: نهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و فامنین با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوای شهر همدان ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر نیز یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز