خبرگزاری کار ایران

آشنایی گردشگران اندونزیایی و تایوانی با ظرفیت های گردشگری کشاورزی تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۲۰۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: گردشگران اندونزیایی و تایوانی به همراه رایزن فرهنگی سفارت ایران در اندونزی در سفر یک روزه به تربت حیدریه با جاذبه‌های گردشگری کشاورزی و تاریخی این شهرستان آشنا شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی محمدی با اعلام خبر افزود: این گردشگران در مدت یک روز سفر به تربت حیدریه از مزارع کشاورزی زعفران، شرکت های زعفرانی، مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر، رباط طبسی و موزه زعفران دیدن کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: هم‌چنین این گردشگران در این بازدید با نمایشگاه صنایع‌دستی نمد در قاب زعفران و دمنوش‌های زعفرانی و سوغات تربت حیدریه آشنا شدند.

وی اظهار کرد: شهرستان دارای ۳۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۵۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمدی تصریح کرد: تربت حیدریه به‌عنوان قطب زعفران و ابریشم کشور و هم‌چنین دارا بودن سایر ظرفیت های کشاورزی از جمله آلو، پسته، سیب زمینی، قابلیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران کشاورزی را دارد.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۵ کیلومتری جنوب مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز