خبرگزاری کار ایران

مرگ یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۹۷۴

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای اسفند امسال تا ظهر امروز جمعه، ۱۵ کردستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر آن‌ها مربوط به شبانه‌روز گذشته است.

به گزارش ایلنا، فریدون عبدالملکی اظهار داشت: با مرگ این بیمار شمار قربانیان کرونا از ابتدی شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا امروز به یک هزار و ۹۷۷ نفر رسید.

وی به شناسایی ۱۵۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۳۰۸ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستد که ۴۴ نفر آن‌ها در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه و مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ابتلای ۹۷ هزار و ۹۷۴ نفر به کرونا اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با ابتلا به بیماری است و شهروندان در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دکتر عبدالملکی تعداد شهر‌های با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را چهار شهرستان دیواندره، سنندج، بانه و کامیاران اعلام کرد و گفت: قروه، بیجار، سقز، مریوان و سروآباد در وضعیت پرخطر (نارنجی) و دهگلان در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد و امکان افزایش شهر‌های با وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز