خبرگزاری کار ایران

کتاب «آیین نگارش؛ تعریف خبر، مصاحبه و گزارش» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۷۶

کتاب «آیین نگارش؛ تعریف خبر، مصاحبه و گزارش» حسن سلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، این کتاب شامل مقدمه، پیش‌گفتار، ۶ فصل و نتیجه‌گیری در ۳۰۰ صفحه توسط نشر آبارون با شمارگان (تیراژ) یکهزار نسخه و به بهای هر جلد صد هزار تومان در بازار نشر رونمایی شده است.

«حسن سلامی» نویسنده، درباره اثر جدید خود گفت:با توجه به اینکه بخش زیادی از اخبار و گزارش‌های تارنماها (سایت ها)، شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های تلگرامی و واتساپی، نشریات (روزنامه ها و مجله ها)، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، دارای غلط محتوایی و نیز ایراد آشکار املایی و انشایی است و همچنین با عنایت به تاثیری که شیوه نادرست نگارش اخبار در رسانه‌های جمعی بر مردم می‌گذارد، تصمیم گرفته شد کتابی در مورد تعریف خبر و گزارش و مصاحبه و آیین و شیوه‌های درست نگارش با هدف کاهش غلط‌های رایج در متون خبری، نگاشته شود و در اختیار خبرنگاران، مترجمان، کارشناسان، پژوهشگران، ویراستاران، دبیران، سردبیران و مدیران خبرگزاری‌های و دیگر رسانه‌های ایران قرار گیرد.

وی درباره اهمیت محتوی این کتاب افزود:  در تدوین این کتاب تلاش شد تا در مورد نکات مورد اختلاف، نظری که مقبولیت بیشتری در میان صاحبنظران، منابع و استادان زبان فارسی داشته است مورد توجه و استناد قرار گیرد تا بتوان شیوه‌ی واحدی را در نگارش اخبار،  گزارش‌های خبری، توصیفی، تحقیقی، میدانی و گفت وگو (مصاحبه)  به کار گرفت.

این نویسنده تصریح کرد: نکته‌ دوم این که پس از مقدمه و پیش گفتار و پیش از تدوین و نگارش آیین درست‌نویسی و یکسان‌نویسی (فصل‌های پنجم و ششم)، به طور خلاصه تعریف خبر، گزارش و مصاحبه و ارکان آن‌ها و نیز اخلاق خبرنگاری آمده و فصل‌های نخست ، دوم، سوم و چهارم به این موضوع‌های مهم، اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، حسن سلامی؛ پژوهشگر و روزنامه نگار، متولد شهرستان مُهر استان فارس  دارای مدرک دکترا از دانشگاه سنت ژوزف بیروت با گرایش اندیشه‌ سیاسی است .

از این پژوهشگر و روزنامه‌نگار، اثرهای دیگری با عنوان‌های «روزنامه نگار در بحران»، «ایران؛ سرزمین آتش جاویدان»،  «بی‌ثباتی دولت از نگاه امام علی(ع) » و « نقد رفتار رقیب» به چاپ رسیده است. 

برپایه این گزارش، کتاب تازه انتشار یافته‌ی «آیین نگارش؛ تعریف خبر، مصاحبه و گزارش» را می‌توان از طریق ارتباط با ناشر آن به شماره‌ی واتساپی و تلگرامی  ۰۹۳۸۴۹۸۸۴۰۷  تهیه کرد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز