خبرگزاری کار ایران

نصب دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌های شهری مشهد/ مدیریت شهری در حال انعقاد قرارداد میدل‌باس است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۸۲

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید در معابر کم عرض مناطق کم برخوردار شهر که قابلیت تردد اتوبوس در آن‌ها وجود ندارد، از ظرفیت مینی‌بوس و میدل‌باس استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، ایمان فرهمندی در گفت‌وگویی پیرامون نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها در شهر مشهد اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر به برخی تعهدات خود در جهت تأمین ناوگان حمل‌و‌نقل همگانی عمل نکرده است و از طرف دیگر، هزینه‌های تأمین ناوگان به شدت افزایش یافته و ظرفیت اقتصادی شهرداری‌ها با توجه به افزایش هزینه‌ها، محدود شده است.

وی افزود: یک دستگاه اتوبوس را حدود ۱۰ سال گذشته با قیمت ١٠٠ میلیون تومان تأمین می‌کردیم، ولی امروز این مبلغ به پنج میلیارد تومان افزایش یافته است؛ این ارقام قابل توجه بوده و بخش زیادی از بودجه شهر و شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد، در این راستا اگر حمایت دولت را کسب نکنیم، کار با سختی مواجه شده و این امکان وجود دارد که نتوانیم ناوگان مورد نیاز را تامین کنیم.

فرهمندی بیان کرد: در سال جاری توانستیم حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید را برای شهر تامین کنیم، این در عین حالی است که سالانه نیاز به نوسازی ٢۵٠ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس داریم تا بتوانیم به میانگین سنی و ارائه خدمات مناسبی برسیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه در حال حاضر میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی ٩ سال است و حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر بیش از ۱۰ سال مشغول فعالیت هستند، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در جهت بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها صورت پذیرفته ولی هیچکدام جایگزینی برای تامین ناوگان جدید نمی‌شود.

وی با اعلام خبری گفت: قراردادهای جدیدی برای خرید مینی‌بوس، اتوبوس و میدل‌باس در حال انعقاد است؛ با توجه به ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل همگانی، بایستی در معابر کم عرض مناطق کم برخوردار شهر که قابلیت تردد اتوبوس در آن‌ها وجود ندارد، از ظرفیت مینی‌بوس و میدل‌باس استفاده کنیم.

فرهمندی ادامه داد: الگوی میدل‌باس بینابین مینی‌بوس و اتوبوس بوده و می‌تواند بخشی از نیازهای مناطق را پاسخگویی کند و با توجه به ظرفیت کمکی که دارد، در خطوط کم مسافر مورد استفاده قرار گیرد؛ از طرف دیگر با توجه به اینکه قیمت میدل‌باس تقریبا نصف قیمت اتوبوس است، تلاش می‌کنیم تعداد قابل توجهی از این ناوگان را در سال آینده تامین کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون خرید میدل‌باس خبر داد: در حال حاضر در مرحله توافق و عقد قرارداد هستیم که با توجه به رویه موجود، حدود ۶ ماه بعد از عقد قرارداد و واریز پیش پرداخت، ورود این ناوگان به مشهد آغاز می‌شود.

وی در ادامه پیرامون نرم افزار «نقشه همراه مشهد» بیان کرد: با توجه به نصب دستگاه «موقعیت‌یاب» بر روی تمام اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و مترو، همشهریان می‌توانند از آخرین موقعیت ناوگان به صورت برخط اطلاع یافته و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

فرهمندی تصریح کرد: در این نرم افزار، اتوبوس‌هایی که برای معلولین مناسب سازی شده‌اند نیز با علامت ویژه‌ای مشخص شده و به صورت برخط، قابل دسترسی است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون اقداماتی در مورد نصب دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌های شهری، گفت: پیگیری‌هایی در جریان است تا با توافق با برخی بانک‌ها و با هدف سهولت همشهریان در پرداخت هزینه سفر، در اتوبوس‌ها دستگاه کارت‌خوان فعال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز