خبرگزاری کار ایران

ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت شهری در حوزه آسفالت معابر و اقدامات عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۲۰

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان اظهار کرد: از ۶۲ میلیون متر مربع از معابر شهر مشهد، حدود ۴۳ میلیون متر مربع شامل معابر سواره و حدود ۱۹ میلیون مترمربع شامل پیاده‌رو و آیلند می‌باشد که وسعت این سطح عظیم از معابر، اهمیت توجه به تعامل با سایر دستگاه‌های خدماتی و اجرایی که اقدام به حفاری در معابر می‌نمایند را ضروری می‌سازد.

وی افزود: نکته مهم آن است که طبق استانداردهای جهانی، مواردی به عنوان خرابی آسفالت در نظر گرفته می‌شوند که مخرب‌ترین آن مسئله حفاری یک معبر است؛ در واقع زمانی که حفاری در یک معبر صورت می‌گیرد، از نظر رده‌بندی خرابی معابر، هم‌تراز با یک معبر خاکی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اولویت داشتن معبر، بهبود شاخص وضعیت بهسازی معابر سطح شهر، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی، برنامه هماهنگ شهری جهت جلوگیری از دوباره کاری توسط سامانه حفاری و استفاده حداکثری از فصول مناسب کار، از جمله مسائلی است که در برنامه‌ریزی برای روکش آسفالت معابر شهر در نظر گرفته می‌شود.

دبیریان گفت: در حال حاضر با عنایت به نظارت و پایش‌های انجام شده در مراحل تولید، حمل و پخش آسفالت، بنا به مستندات آزمایشگاهی، آسفالت مورد استفاده در مشهد از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ بنا به شواهد موجود در معابری که از عمر آن‌ ده‌ها سال می‌گذرد و حفاری در محل صورت نگرفته است، مرمت‌ها به خوبی انجام پذیرفته و معبر همچنان در حال سرویس‌دهی مناسب است.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلفی متولی تاسیسات زیر سطحی و متقاضی حفاری در معابر هستند، بیان کرد: تعامل این دستگاه‌ها با مدیریت شهری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ این در عین حالی است که مطابق ماده ۱۰۳ قانون شهرداری و آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی مصوب هیئت وزیران، شرکت‌های مجری پروژه‌های حفاری مکلف به ارائه طرح‌های خود به شهرداری و اخذ مجوز از آن می‌باشند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان بیان کرد: بدیهی است عدم تحقق مدیریت یکپارچه شهری، عملاً تاکنون امکان هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف اجرایی را به دلیل اینکه هر یک تابع وزارتخانه مجزا هستند فراهم ننموده است؛ از همین رو تا زمان تحقق این امر، هماهنگی دستگاه‌های مذکور با مدیریت شهری در ماموریت‌های ذکر شده ضروری قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز