خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون؛

رفع تداخل اراضی قزوین به بیش از 100 هزار هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۸۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مجموع رفع تداخل اراضی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۰۰ هزار و ۶۰۶ هکتار رسیده است.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی با بیان این خبر افزود: هشت پلاک از اراضی استان به مساحت چهار هزار و ۳۰۴ هکتار رفع تداخل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: این هشت پلاک مربوط به شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا و تاکستان بوده، که کار کارشناسی آن‌ها به پایان رسیده بود و در نشست کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان که روز دوشنبه برگزار شد، رفع تداخل شدند.

وی عنوان کرد: موضوع رفع تداخلات اراضی و همچنین اجرای کاداستر (حدنگاری اراضی) و به دنبال آن سنددار کردن اراضی کشاورزی جزو اقدامات اولویت‌دار جهاد کشاورزی بوده که با توجه تشکیل قرارگاه جهادی ویژه این اقدامات در استان، با جدیت دنبال می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در قالب یک قرارگاه جهادی موضوع رفع تداخلات اراضی و همچنین اجرای کاداستر با همکاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در حال اجرا است.

افلاطونی با بیان اینکه سند تک برگی گام مهم برای رفع مداخلات در عرصه‌های کشاورزی و شناسایی زمین‌ها است، گفت: در حال حاضر بحث مالکیت یکی از مشکلات کشاورزان استان است و در صورت تعیین تکلیف مالکیت اراضی و سند دار شدن، ضمن کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، زمینه نظارت و کنترل بر تولید محصولات کشاورزی و همچنین حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز