خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در سمنان مطرح کرد؛

بی ارزش بودن فاکتورهای کاغذی برای مردم و حاکمیت / ملاک، قیمت درج تولید کالا روی محصول است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۵۸

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد: برای مردم و حاکمیت فاکتور های کاغذی بی ارزش است؛ امروز فاکتور رسمی، قیمت درج تولید کالا بر روی محصول است.

به گزارش ایلنا از سمنان، صبح امروز -3 اسفند- عباس تابش در هجدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری گفت: در تعزیرات اگر چه تعداد، ارزش پرونده ها را زیاد کرده ولی در نهایت به جریمه برای متخلف تبدیل نشود، تشکیل پرونده بی معنی خواهد شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده ها، وصول رسیدگی و اخذ جرائم در اولویت نسبت به برقراری گشت مشترک قرار دارد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه این ‌نشست به منظور پرسش و پاسخ برای تولیدکنندگان و شبکه توزیع در خصوص تبیین طرح درج قیمت تولید کالاست، یادآور شد: مبنای این طرح، به عنوان طرح دولت اجرای ماده ۲۳ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده افزود: مردم حق دارند بدانند یک کالا از مبدا تولید و یا واردات تا مصرف، چه مسیرهایی را طی می کند.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروسه کاهش ۵ الی ۶۵ درصدی قیمت در بعضی از کالاها اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در استان سمنان ۷۲ واحد تولیدی مشمول اجرای طرح درج قیمت تولید کالا هستند که تاکنون ۱۲ واحد آن را اجرایی کرده که نوعا در تمامی استان ها همینگونه است.

تابش بیان کرد: ذینفعان به دلیل ابهاماتی دارند که طرح را اجرایی نکردند که امروز و این نشست پرسش و پاسخ به منظور تبیین اهداف و شفاف سازی طرح اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در این طرح طبیعتا برخی افراد که سود مازاد از مردم دریافت می کردند، صدای اعتراض خواهند داشت، ولیکن اولویت ما معیشت و منفعت مردم است.

معاون وزیر صمت گفت: در این طرح، ما حقوق تولید کننده، شرکت‌ پخش، نمایندگی و خرده فروش را به رسمیت می شناسیم و در‌ مقابل هر کسی که دست در جیب مردم کند ایستاده ایم.

وی تصریح کرد: حق مصرف کننده است که بداند قیمت ‌خرید کالا توسط توزیع کننده به چه میزان بوده است.

تابش ادامه داد: برای مردم و حاکمیت فاکتور های کاغذی بی ارزش است، امروز فاکتور رسمی، قیمت درج تولید کالا بر روی محصول است.

معاون وزیر صمت گفت: عدد قیمت درج شده بر روی کالا، عین فاکتور فروش، مبنای محاسبه مالیاتی، مبنای تشکیل پرونده تعزیرات و بازرسین است.

وی تاکید کرد: باید برای اجرای این طرح در کنار شفافیت، تسهیل سازی و روان سازی جریان کالا را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز