خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آغاز پویش بانوی ایرانی در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۶۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: پویش بانوی ایرانی با شعار «من مراقب آب هستم» با محوریت خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری خوی آغاز شد.

ید الله سلطانی در گفت و گو با ایلنا، با اعلام آغاز این رویداد فرهنگی گفت: لزوم همراهی مردم برای رفع مشکل کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم همه شهروندان در این پویش همراه شوند و به مراقبت از آب همت گمارند.

سلطانی افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس سنتی کهن از جنس پاکی و تازگی، اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل می‌کنند که به همین علت، میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال روند رو به رشدی به خود گرفته و این میزان مصرف در مقایسه با فصل گرما نیز بیشتر می شود. و همین امر سبب افت فشار آب و اختلال در شبکه توزیع برخی نقاط شهر می شود.

 سلطانی با اشاره به تمهیدات انجام شده در این رابطه به شهروندان اطمینان داد: نیاز شهروندان به آب سالم و بهداشتی تأمین شده و از شهروندان خواست با پیوستن به این پویش و اصلاح روش های مصرف آب، با مدیریت زمان، مصارف آب را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا در ساعات منتهی به حلول سال نو با کمبود آب ناشی از مصارف همزمان در شهرها و روستاها مواجه نشوند.

وی همچنین یادآور شد: پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با همکاری شهرداری خوی اجرا می شود و بانوان در این خصوص نقش قابل توجهی دارند. 

مدیرعامل شرکت آگاه سازی و حساس سازی شهروندان درخصوص آسیب ها و مخاطرات ناشی از مصرف بی رویه آب در خانه تکانی های نوروزی، تغییر الگوی رفتاری بانوان هنگام نظافت منزل با کمترین میزان مصرف آب و ارائه الگوهای مناسب خانه تکانی و مصرف بهینه آب، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب را از جمله اهداف پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب عنوان کرد. 

سلطانی،آموزش بانوان در خصوص مفاهیم آب و مصرف بهینه را از جمله دیگر اهداف اجرای این پویش اعلام کرده و افزود: خوشبختانه بانوان جامعه، آینده نگری خوبی داشته و به همین دلیل همکاری خوبی از خود در این زمینه نشان می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز