خبرگزاری کار ایران

در ۱۱ ماه گذشته انجام شد؛

توزیع 45 هزار تن نهاده دامی در بین دامداران عشایر استان اردبیل / 630 هزار راس دام هویت‌گذاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۵۱۵

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از توزیع 45 هزار تن نهاده دامی در بین دامداران عشایر و آرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معرفت آذری با اعلام این خبر افزود: با توجه به وظایف ذاتی اداره کل امور عشایر استان، خدمات رسانی به کوچندگان عشایر از اولویت های کاری بوده که در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته نهاده های دامی و آرد در بین عشایر استان از طریق شرکت های تعاونی عشایری در حال توزیع است.

وی گفت: این مقدار نهاده های دامی با هدف حمایت از دام های عشایر در این وضعیت خشکسالی از ابتدای سالجاری بین دامداران عشایرتوزیع شده که تامین نهاده های دامی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است و توزیع از طریق شرکت های تعاونی عشایری صورت می پذیرد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: نهاده های دامی توزیع شده جو، ذرت، سبوس و کنسانتره بوده و ارائه هرگونه خدمات به دامداران عشایری در قبال سرشماری ثبتی مبنا و داشتن کارت تردد و شناسایی عشایر کوچنده خواهد بود.

630 هزار راس دام هویت‌گذاری شد

آذری اظهار کرد: در راستای دستورالعمل خرید و فروش و نگهداری دام برابر با تصویب نامه هیات وزیران و قانون نظام جوامع دامپروری کشور این اداره کل با همکاری اتحادیه و تعاونی های  عشایری استان اردبیل در سطح شهرستان نسبت به هویت گذاری  630 هزار راس دام  اقدام شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور شناسایی عشایر کوچنده  و همچنین تردد و جابجایی دام و در راستای جلوگیری از قاچاق دام تعداد  5 هزار و 748 مورد کارت تردد صادر و در سامانه سماک ثبت شده است.

این مسئول در پایان گفت: عشایر استان اردبیل 4/5 درصد از جمعیت عشایر استان و 6/5 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند که در 11 شهرستان مستقر و  5/1 میلیون واحد دامی دارند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز