خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

فوت 56 درصد از مصدومان سوانح رانندگی در بیمارستان ها /80 درصد تصادفات استان در اراک و ساوه رخ داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۵۷۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 56 درصد از مصدومان و مجروحان در سوانح رانندگی درون شهری این استان در مراکز درمانی و بیمارستانی فوت می‌کنند. این میزان فوتی سوانح رانندگی در مراکز درمانی و بیمارستان ها آمار بالایی است که نیازمند بررسی و ارایه راهکار توسط متولیان امر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز اکرمی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری مرکزی، افزود: لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص علت فوتی‌های سوانح ترافیکی درون شهری در بیمارستان‌ها تحلیلی کارشناسی ارائه دهد و علل آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تصادفات درون و برون شهری در استان مرکزی سلامت شهروندان را به طور جد در خطر انداخته است و عامل انسانی، خودرویی و جاده سه ضلع تصادفات هستند. به اعتقاد پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان مرکزی عامل انسانی علت اصلی تصادفات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: هر موردی که منجر به تهدید سلامت شهروندان استان می‌شود در کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان مرکزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکرمی با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی در فرهنگ سازی کاهش تصادفات استان مرکزی استفاده کرد، تصریح کرد: متأسفانه نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه فعالیت ندارند و لازم است از ظرفیت آنها در فرهنگ سازی رانندگی استفاده شود.

وی بیان داشت: در این راستا ضروری است که نهادهای مدنی در این خصوص مطالبه گر باشند و در حوزه کاهش تصادفات فعالیت کنند. قطعاً فعالیت نهادهای مدنی در این حوزه مورد حمایت نیز قرار خواهند گرفت.

جانشین پلیس راه استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شاخص واژگونی در تصادفات کشور، 52 درصد است که این میزان در استان مرکزی 37 درصد در مقایسه با سال‌های گذشته است. همچنین توجه نکردن به جلو با 52 درصد و انحراف به چپ با 22 درصد دلایل تصادفات استان مرکزی در سال جاری گزارش شده است.

سرهنگ محمد امیدی افزود: خواب آلودگی رانندگان با گذر از محورهای ارتباطی یکی از دلایل واژگونی در استان مرکزی است که این مهم با اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها به طول 350 کیلومتر و آرام سازی حاشیه‌ها منجر به کاهش واژگونی از 52 درصد به 37 درصد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تصادفات در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در ایام هفته مربوط به روزهای پنجشنبه و دوشنبه با 17 درصد، روزهای جمعه با 16 درصد، روزهای سه شنبه، یکشنبه و چهارشنبه با 13 درصد و روزهای شنبه با کمترین میزان اعلام شده است.

جانشین پلیس راه استان مرکزی اظهار داشت: تصادفات برون شهری استان مرکزی با 17 فقره فوتی 6 درصد افزایش، جرحی 12 درصد افزایش، مجروحیت 4 درصد افزایش و خسارتی 26 درصد افزایش همراه شده است.

سرهنگ امیدی با بیان اینکه 75 درصد متوفیان تصادفات امسال استان مرد و 25 درصد را زنان شامل می شوند، تصریح کرد: محورهای پُر تصادف بر اساس تعداد کشته‌ها در سال جاری در محور آزادراه ـ تهران به ساوه 35 نفر با 9 درصد رشد، آزاده راه ساوه ـ همدان با 29 نفر فوتی و 7 درصد رشد، محور زالیان 17 نفر فوتی با 4 درصد رشد، محور اراک ـ قم با 16 نفر فوت، اراک ـ توره با 17 نفر فوت و خمین ـ الیگودرز با 14 نفر فوت ثبت شده است.

وی بیان داشت: کمبود مجتمع بین راهی در آزادراه - ساوه همدان علت بروز تصادفات است. در این محور تنها یک مجتمع بین راهی وجود دارد که در این راستا باید تدابیر لازم برای احداث مجتمع بین راهی اندیشیده شود. همچنین جاده قدیم ساوه ـ سلفچگان از نقاط پُرحادثه استان مرکزی است که با توجه به حجم کامیون‌های سنگین نیاز به تعریض محور دارد.

جانشین پلیس راه استان مرکزی با اشاره به اینکه محور زالیان از جاده‌های بحرانی استان مرکزی است که امسال 6 فقره تصادف با 16 کشته داشته است، تأکید کرد: تردد در محور زالیان به دلیل راه اندازی آزاد راه خرم آباد ـ اراک 40 درصد افزایش یافته که 4 کیلومتر محور زالیان نیز نیاز به ساماندهی دارد.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 80 درصد تصادفات استان مرکزی در 2 شهر اراک و ساوه رخ داده است. در این رابطه 36 نقطه حادثه خیز معابر درون شهری در استان مرکزی شناسایی شده که ۵۰ درصد این نقاط در اراک و سپس ساوه گزارش شده است.

سرهنگ علی حسینی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس راهور استان مرکزی یک میلیون برگ جریمه صادر کرده که 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین شمار تصادفات خسارتی استان مرکزی در سال جاری 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز