خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۴۵۳

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت 170 سامانه هوشمند در جاده های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلیم اله وثوقـی در بازدید از سامانه های هوشمند محور اردبیل مشگین شهر با اعلام این خبر افزود: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی استان از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل است که در این راستا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 6 سامانه تردد شماری، 16 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و تابلو پیام متغیر (VMS) درمحور اردبیل -آستارا راه اندازی و نصب شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: در کنار اقدامات مستمر راهداران در نگهداری راهها و ارتقای ایمنی جاده ها، وجود سامانه های هوشمند نیز می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات، افزایش ایمنی، رعایت قوانین راهور و ایجاد نظم ترافیکی راهها ایفا کند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ثبت بیش از 16 میلیون تخلف عدم رعایت فاصله طولی در استان به ثبت رسیده که محورهای اردبیل آستارا - اردبیل نیرو اردبیل مغان بیشترین تخلف را داشته اند.

وثوقی با بیان اینکه در 10ماه گذشته 9 میلیون تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده یادآور شد: بیش از 447 هزار تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت 50 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت گفت: در مدت یاد شده بیش از 5 میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل محورهای قره آغاج بران در محور اردبیل پارس آباد، مشکین شهر کنگرلو ، گرمی بیله سوار ، پارس آباد جعفرآباد و پارس آباد اصلاندوز را دارای بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز عنوان کرد.

وی فعالیت 74 سامانه تردد شماری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل را خاطرنشان کرد و ادامه داد: یک میلیون و 230 تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان به ثبت رسیده که محورهای آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران،اردبیل آبی بیگلو و خلخال سرچم دارای بیشترین تخلف هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز