خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

آزمایش مولکولی کرونا در قزوین تحت پوشش بیمه قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۸۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: آزمایش مولکولی کووید 19 در آزمایشگاه‌های خصوصی منتخب برای بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران ارجاع داده شده از مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مورد پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله کشاورز با اعلام این خبر گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، بیمه‌های پایه صد در صد هزینه آزمایش مولکولی (PCR) تشخیص کرونا ویروس را در بخش دولتی می‌پردازند و همچنین 70 درصد از سهم تعرفه دولتی را نیز در بخش خصوصی، برای بیماران زمینه‌ای و بیماران ارجاع داده شده از مراکز بهداشتی درمانی پرداخت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در نشستی که به منظور هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر برگزار شد، فرآیندهای اجرایی ارجاع بیماران دارای آزمایش مولکولی کرونا از بخش دولتی به بخش خصوصی بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به افزایش همه گیری کرونا در استان و پیک ششم گفت: هرچند با توجه به شیوع بیماری و علائم بالینی، این بیماری قابل تشخیص است و نیاز فوری به انجام PCR وجود ندارد، اما در صورت تجویز پزشک برای تشخیص قطعی، این آزمایش در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی قزوین و 4 آزمایشگاه خصوصی استان که مورد تایید وزارت بهداشت‌اند، انجام می‌شود.

کشاورز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 300 هزار تست مولکولی کووید19 در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی قزوین و آزمایشگاه‌های مولکولی خصوصی انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز