خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سهم ۶۰ درصدی سیب آذربایجان غربی در میوه شب عید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۸۳۳

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت:۶۰ درصد از ۳۳ هزار تن سیب شب عید کشور از باغداران آذربایجان غربی خریداری شده است.

اسماعیل قادری فر در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه ۶۰ درصد سیب مورد نیاز  شب عید کشور از باغدآران آذربایجان غربی خریداری شده است گفت:سیب های خریداری شده سیب های ممتاز کوهپایه ای و به قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان الی ۱۰ هزار تومان تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه این سیب ها به طور مستقیم از باغداران و سورتینگ داران مجاز خریداری شده است گفت: حدود۳ هزار الی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه حمل و نقل و نگهداری در سردخانه و سود به قیمت خرید این سیب ها برای عرضه در بازار اضافه خواهد شد.

معاون وزیر اضافه کرد:سیب های خریداری شده برای تنظیم بازار شب عید کشور عمدتا سیب های درجه یک هستند که از لحاظ  توزیع حتما از سامانه هوشمند در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا هموطنان سیب ها را درب منازل خود تحویل بگیرند.

قادری فر،قیمت سیب شب عید کشور را ۳۰ الی ۳۵ درصد پایینتر از قیمت بازار عنوان کرد و گفت:هدف ما صیانت از بازار شب عید کشور و پس از آن ایام مبارک ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ هزار تن سیب برای مصرف شب عید در کشور ذخیره سازی شده است گفت: ۶۰ درصد این سیب ها از باغداران آذربایجان غربی خریداری شده است.

رییس سازمان تعاون روستایی کشور,همچنین به خریداری و ذخیره سازی ۳۵ هزار تن پرتقال از نوع تامسون شمال و والنسیا جنوب برای شب عید کشور اشاره کرده و افزود:میوه های ذخیره شده شب عید کشور از تاریخ دوم اسفند ماه تا ۱۵ فروردین به صورت اینترنتی در کشور توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز