خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:

رانندگان درون‌شهری جدیدالورود نیازمند برخورداری از بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۲۸

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خواستار پیگیری مسئولان بالادست برای بیمه رانندگان درون‌شهری جدیدالورود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شیما زرآبادی‌پور با اعلام این خبر گفت: رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری به واسطه نوع حرفه خود و خدماتی که ارائه می‌دهند، بیش از سایر مشاغل در معرض آسیب‌های جسمی و روانی قرار دارند؛ بنابر این زودتر از سایر قشرها توان کار و فعالیت خود را از دست می‌دهند یا با ناراحتی‌هایی همچون کمردرد و... ناشی از رانندگی‌های طولانی‌مدت یا حتی تصادف و حوادثی از این قبیل مواجه می‌شوند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان درون‌شهری، درآمد این قشر تامین‌کننده هزینه‌های جاری و روزمره زندگی آنان نیست، ادامه داد: هزینه‌های بالای درمانی و مشکلات دوران بیکاری ناشی از کارافتادگی، بیماری و شرایطی همچون شیوع کرونا بر دغدغه این قشر افزوده است.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های گذشته مجلس شورای اسلامی در یک مرحله با هدف جبران بخشی از هزینه‌های سربار رانندگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، قانون هدفمندی یارانه‌ها، دولت را مکلف کرده است از محل هدفمندسازی یارانه‌ها، 50 درصد از سهم رانندگان را در طرح بیمه رانندگان به عنوان یارانه پرداخت کند.

زرآبادی‌پور خاطرنشان کرد: با این حال و با وجود تخصیص اعتبار از بودجه سال 98 کل کشور، رانندگان جدیدالورود حمل‌ونقل درون‌شهری تاکنون موفق نشده‌اند زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

او بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا، مشکل فقدان بیمه برای این دسته از رانندگان نمود بیشتری پیدا کرده و نارضایتی ناشی از این مشکل، به عنوان یکی از پرچالش‌ترین موضوعات حوزه حمل‌ونقل مطرح است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از مسئولان ذی‌ربط از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی خواست در راستای تحقق عدالت اجتماعی و با هدف صیانت از حقوق رانندگان و حمایت از جامعه بزرگ حمل‌ونقل درون‌شهری نسبت به پیگیری موضوع یاد شده نگاه ویژه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز