خبرگزاری کار ایران

از اواخر دوشنبه؛

بارش برف مناطقی از آذربایجان شرقی را فرا می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۵۷۰

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه جدید بارشی از اواخر روز دوشنبه این هفته بارش پراکنده برف نواحی شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت این سامانه موجب افزایش ناپایداری ها در این منطقه از استان می شود، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بر این اساس، فعالیت این توده هوای پرفشار خزری در برخی نواحی استان به‌ ویژه در نیمه شرقی و شهرستان‌های اهر، کلیبر، هریس، میانه و سراب موجب افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده برف و باران می‌شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با خروج این توده هوای پرفشار خزری از روز پنجشنبه از جو استان، اواخر هفته جوی نسبتا پایدار را در سطح استان شاهد خواهیم شد.

امیدفر، ادامه داد: از امروز تا اواخر روز دوشنبه نیز جوی پایدار در استان حاکم بوده و در این مدت دمای هوای استان نیز به طور نسبی به‌ ویژه در طول روز افزایش می‌یابد.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، مراغه با ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و ورزقان با ۱۲ درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، افزود: در این مدت دمای تبریز در گرمترین زمان به چهار درجه بالای صفر و در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی آن نیز ۲ درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز چهار درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز