خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد :

برای مقابله با آسیب های اجتماعی شاهد تَرک فعل‌های فراوانی از سوی ادارات دولتی هستیم/ مهارت صبرآموزی و کنترل خشم جایی در آموزش و پرورش ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۵۲

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از همراهی نکردن اغلب ادارات دولتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی انتقاد و اظهارداشت: برای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شاهد تَرک فعل های فراوانی از سوی ادارات دولتی هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " حسن نگین تاجی" در همایش سران ایلات و طوایف با بیان اینکه برای پیشگیری و کاهش آمارهای نگران کننده آسیب های اجتماعی همه باید ورود عملی و فرهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند که تمام حوادث را باید پلیس و دادگستری مدیریت کند اما در دنیای امروزی، نهادها به آموزش و پرورش و نقش خانواده در افزایش مهارت توجه دارند.

مهارت صبرآموزی و کنترل خشم جایی در آموزش و پرورش ندارد

وی گفت: امروز مهارت صبر در سختی ها و کنترل خشم جایی در آموزش و پرورش ندارد و باید دید معلمان تا چه اندازه درصدد ترویج مهارت های زندگی برای کنترل آسیب ها و غلبه بر سختی ها هستند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از این نگاه که تمام مسائل مرتبط با حوادث بایستی توسط پلیس و دادگستری دنبال شود، یادآورشد: نهادهای و اداراتی که وظایف متعددی در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند در واقعیت کمتر دیده می شوند و متاسفانه شاهد ترک فعل های فراوان بوده که قانون هم برای آن جُرم پیش بینی نکرده است.

نگین تاجی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه تاریخی اثرگذاری نقش معتمدین و بزرگان ایلات و طوایف در حل و فصل نمودن مشکلات و نزاع ها اشاره و ادامه داد: در روزگاری نچندان دور، بسیاری از معضلات و آسیب ها مانند خودکشی، طلاق و ناامنی ها به واسطه نقش آفرینی معتمدان در ایلات و طوایف وجود نداشت.

وی گفت: در زمان نقش آفرینی بزرگان و معتمدان ایلات و طوایف در مشکلات و آسیب های اجتماعی شاهد کاسته شدن این آسیب ها بوده و به‌طور حتم این حضور و تاثیر باید در آینده پررنگ تر از گذشته باشد.

این مقام قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رتبه استان در  نزاع ها رتبه آخر کشور است، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل نشر و اشاعه نزاع ها در فضای مجازی، بزرگنمایی صورت می گیرد و به همین خاطر همگی باید تلاش کنیم تا میزان نزاع ها و معضلات اجتماعی به حداقل برسد.

نگین تاجی از اجرای طرح های کاهش آسیب های اجتماعی در قالب سفیران صلح و همیاران شورا با حضور ریش سپیدان و معلمان در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم با محور قرار دادن مساجد و محلات و تقسیم بندی آنان در ستاد صبر، تدابیر لازم صورت می گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود برخورد قضایی با دارندگان سلام مجاز در آئین های مختلف شادی و عزا در استان کهگیلویه و بویراحمد را کافی ندانست و ادامه داد: باید پویشی برای استفاده نکردن از سلاح دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز