خبرگزاری کار ایران

تعطیلی گسترده کرونایی در همدان نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۷۳۴

استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، امکان تعطیلی به‌صورت گسترده وجود ندارد و تعطیلات کلاس‌های مدارس در استان به‌صورت موردی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، در ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: روند شیوع کرونا در استان افزایش یافته و ضرورت دارد که مردم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را عایت کنند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد:‌ دستگاه‌های اجرایی از ورود افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، جلوگیری کنند و اتحادیه و اصناف استان در راستای تزریق دُزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و روزهای پایانی سال و  مراجعات مردم به بازار، فعالیت مراکز خرید با ظرفیت حداکثر ۲۵ درصد مجاز است و طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، امکان تعطیلی به صورت گسترده وجود ندارد. 

استاندار همدان با بیان اینکه تعطیلات کلاس‌های مدارس در استان به‌صورت موردی انجام می‌شود، توضیح داد: در هر کلاس اگر مورد مبتلا به کرونا شناسایی شود، آن کلاس به صورت مجازی و اگر تعداد مبتلایان به کرونا در سه کلاس شناسایی شود، کل مدرسه آموزش را به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد. 

قاسمی‌فرزاد در رابطه با مراسم اعتکاف در استان، اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل‌ها و با ظرفیت حداقل ۲۰ درصد مجاز است و تیم‌های بازرسی ستاد استانی مدیریت کرونا نظارت‌های لازم را در ایام اعتکاف بر مساجد داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، نمادی از وحدت و انسجام ما خواهد بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و دستورالعمل ستاد کرونا در مورد برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، هنوز ابلاغ نشده است و راهپیمایی ۲۲ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت محدود انجام می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه تزریق واکسن توسط کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی الزامی است، گفت:  بر اساس گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی استان، ۲۷ درصد از کارکنان و ۵۲ درصد از مراجعه‌کنندگان بانک‌های استان از ماسک استفاده نمی‌کنند.  بانک‌های استان، زدن ماسک برای متصدیان و مراجعه‌کنندگان را الزامی کنند.

قاسمی‌فرزاد در پایان، خاطرنشان کرد: رنگ‌بندی کرونایی شهرهای بهار، اسدآباد، کبودرآهنگ و تویسرکان زرد است و باقی شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز