خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان اراک خبر داد؛

تعطیلی 20 تا 30 درصد از اصناف حوزه پوشاک به دلیل رکود اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۵۴

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان اراک با بیان اینکه بسیاری از اصناف و فعالین حوزه پوشاک واحدهای صنفی خود را تعطیل و جمع آوری کرده اند، گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود 20 تا 30 درصد از اصناف حوزه پوشاک به دلیل رکود اقتصادی به وجود آمده، کسب و کار خود را تعطیل کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر مددی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته پوشاک با حدود 30 تا 40 درصد افزایش قیمت ها مواجه شده است، افزود: گرانی مواد اولیه، بالا رفتن حقوق کارگر، افزایش میزان پرداختی حق بیمه کارگران و همچنین گران شدن قبوض خدماتی، سبب شده تا پوشاک افزایش داشته باشد و بر روی افزایش قیمت تمام شده پوشاک تأثیر بگذارد.

وی با توجه به اینکه پیش بینی وضعیت حوزه پوشاک را باید با توجه به شرایط کرونا سنجید، ادامه داد: اگر وضعیت کرونا همچنان در شرایط قرمز قرار داشته باشد، قطعاً خرید و فروش در حوزه پوشاک با اختلال شدید روبرو خواهد شد و تبعاً با شکست اقتصادی در این خصوص مواجه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر نیز در وضعیت قرمز قرار داریم، امیدواریم که بتوانیم هر چه سریعتر از وضعیت قرمز خارج شویم تا مردم بتوانند تردد بیشتری داشته باشند.

مددی تصریح کرد: قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده است. با توجه به اینکه از یک سو اجناس اصلی مورد نیاز مردم که تحت عنوان اقلام مصرفی و آذوقه قیمت بالایی پیدا کرده است و از سوی دیگر درآمدهای مردم مقداری پایین است، سبب شده تا قدرت خریدها کاهش پیدا کرد.

وی بیان داشت: باید توجه داشت که پوشاک اولویت نخست مردم نیست، بلکه اقلام مصرفی و آذوقه نخستین اولویت مردم برای تهیه مایحتاج است و تا زمانی که این اقلام را تهیه نکنند، به دنبال تهیه پوشاک نیستند.

رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان اراک در راستای عرضه پوشاک به ویژه در ایام پایانی سال تأکید کرد: برای ایام عید یک جشنواره فروش ویژه نوروزی را در سطح کشور ارائه می کنیم که این طرح تحت عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» فعالیت خواهد کرد.

مددی ابراز داشت: با توجه به اینکه از یک سو 2 سال است که در شرایط کرونایی قرار داریم، از سوی دیگر تعطیلی های پی در پی را نیز پشت سر گذاشتیم و مردم نیز مراسم خاصی را برگزار نکرده اند و همچنین کسب و کارها نیز دچار رکود بوده است، امید داریم که بتوانیم هم به مردم یاری رسانی کرده باشیم و هم اینکه اصناف را حمایت کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز