خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

کم توجهی به فرهنگ ما را از افق مورد نظر دور کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۳۷

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: غفلت و کم توجهی نسبت به جایگاه فرهنگ باعث شد با افقی که برای آن طراحی و پیش بینی کرده بودیم فاصله داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور مشاور ارشد وزیر و مسئولان استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انقلاب ما یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است، بن مایه انقلاب امام راحل فرهنگ بوده و تداوم انقلاب نیز در گره توجه به مسائل فرهنگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: ما دارای فرهنگ غنی بوده و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، منشا آسیب‌های اجتماعی بی توجهی و کم توجهی به مسائل فرهنگی است و اگر بطن و متن هر فعالیت با فرهنگ گره خورده باشد تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ چند ایراد داشتیم اول اینکه نسبت به آن کم توجه بوده و یا مغرور شدیم، مورد دوم هم موازی کاری در حوزه فرهنگ است که باعث شد برخی ایرادات را به گردن هم بیندازیم.

این مسئول افزود: فرهنگ حوزه‌ای بسیار مهم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زینت دستگاه‌های اجرایی است و در تمام حوزه‌ها ظهور و بروز دارد و لازم است جایگاه آن مهم شمرده شود.

وی عنوان کرد: هنر هم در فرهنگ نهفته است و دارای جایگاه ویژه‌ای است، جایی که زبان ابتر می‌ماند زبان هنر رویدادهای بزرگی را به تصویر می‌کشد، از هنرهای فاخری هم برخوردار هستیم که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و در آن به نقش جوانان اهمیت داده شود.

حبیبی اظهار کرد: خیلی هنر می‌خواهد که هنرمندان از یک نفر تعریف کنند و با اقدامات خوبی که در زمان مدیریت محمدحسین اسماعیلی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شکل گرفت امروز هنرمندان که به سختی از کسی تعریف می‌کنند از این مسئول تقدیر کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: رونق گرفتن شورای فرهنگ عمومی و داشتن دستور کارهای گره گشا و جلسات اثرگذار در این شورا و همچنین برگزاری فعالانه شورای اطلاع رسانی از اقدامات ارزشمندی بود که شاهد آن بودیم همچنین  در این دوره مدیریتی حاشیه‌ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتیم و فعالیت‌هایی که صورت گرفت قابل تقدیر است.

در پایان این مراسم از تلاش‌های محمدحسین اسماعیلی تقدیر شده و محمدحسین فائزی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز