خبرگزاری کار ایران

جابجایی یک میلیون نفر مسافر در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۷۱۸

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و 180 هزار نفر مسافر جابجا شده است.

به گزارش ایلنا، فتح اله پورصالحی در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان پارس آباد با اعلام این خبر با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب 244 هزار مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی هستیم.

وی گفت: از این تعداد مسافر 527 هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، 100 هزار نفر با مینی بوس و 552 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

پورصالحی با اشاره به فعالیت 54 شرکت مسافری در استان اردبیل خاطر نشان کرد: گشت های راهداری و ترابری و نیروهای پلیس راه بطور مستمر از ناوگان های عمومی ، شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید و تجهیزات ایمنی را کنترل می کنند.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت هزار و 110 دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل خبرداد و افزود: 2 هزار و 522 راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل افزود: از طریق کنترل سامانه سروا در 10 ماه گذشته از صدور بلیط به 73 نفر بیمار کرونایی جلوگیری شده است.

وی کلیه دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های مسافربری ابلاغ شده ونظارت ویژه ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان های عمومی مسافری انجام می شود.

پورصالحی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز