خبرگزاری کار ایران

مسوولان شرکت توزیع برق شیراز مطرح کردند؛

جمع آوری بیش از 4هزار و 700دستگاه ماینر در شیراز/ تابستان سختی در مصرف و تامین برق خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۰۳۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال طرح‌های نیرو رسانی و توسعه شبکه با هدف ایجاد زیرساخت برای جذب متقاضیان جدید اجرا و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا سلاحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همزمان با دهه فجر پروژه های برقی با اعتبار بیش از ۷۱۵ میلیارد ریال آغاز یا بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: بر اساس سیاست­های دولت بخش زیادی از پروژها مربوط به مناطق روستایی کم برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای پروژه های برقی محرومیت زدایی، برآورده کردن انتظارت مردم و رفع کانون های خطر آفرین در روستاها و برق رسانی به روستاهای فاقد برق است، بیان کرد: در این زمینه اعتبارات قابل توجه ۳۰۰ میلیاردی از محل عوارض برق اصلاح، بهسازی و توسعه برق روستایی، اختصاص یافته است که علاوه بر ارزش ریالی و فیزیکی پروژه های اجرا شده در راستای محرومیت زدایی خواهد بود.

توسعه و اصلاح شبکه های برق روستایی 

سلاحی همچنین به پروژه‌های حوزه انشعاب کشاورزی در راستای افزایش تولید محصولات اشاره و بیان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از 5/47 میلیارد ریال با هدف فراهم کردن بستر برای ایجاد ۷۹ انشعاب برق کشاورزی اجرایی شده است.

وی با اشاره به نصب لوازم اندازه گیری با اعتباری بیش از ۲۹ میلیارد ریال برای واگذاری انشعاب به متقاضیان گفت: در این راستا، برق رسانی به ۱۰ خانوار فاقد برق با اجرای حدود 5/4 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب یک دستگاه ترانس ۵۰  انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه امسال اصلاح شبکه و ارتقا خدمت به ۵۷ روستا با ۱۸ هزار خانوار،در برنامه کاری شرکت قرار گرفته است، ابراز کرد: برق رسانی به شهرک‌های نفت یک و دو شهر شیراز با ۷۰ میلیارد ریال  اعتبار، احداث ۴ فیدر خروجی از ایستگاه برفروشان به طول ۴ کیلومتر و تجهیز ۴ دستگاه پست ساختمانی از دیگر پروژه‌ها است.

جمع آوری بیش از 4هزار و 700دستگاه ماینرتوسط شرکت توزیع برق شیراز

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیر از جمع آوری 4هزار و 720 دستگاه ماینر (تولید ارز دیجیتال) غیرمجاز در محدوده تحت مدیریت این شرکت خبرداد و افزود: این روند در راستای مدیریت مصرف با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی صورت گرفته است.

حسین صالحی با بیان اینکه هر دستگاه ماینر ۷ آمپر سه فاز، میزان برق مورد نیاز ۵ خانوار خوش‌مصرف را در یک شبانه روز، مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: شناسایی و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی و پلیس اقتصادی و توسط ماموران توزیع برق شیراز جمع‌آوری و تحویل دستگاه‌های مسئول شده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف و جمع آوری شده، مربوط به مشترکان بخش صنعتی بوده است ابراز کرد: متاسفانه برخی از صنایع که بعضا برند هم محسوب می‌شوند، به جای پرداختن به تولید کالاهای مورد نیاز جامعه، از برق تامین شده برای استخراج رمزارز استفاده می‌کردند که در مواردی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه ماینر از سوله‌های مرتبط با چنین شرکت‌هایی جمع آوری شده است.

به گفته معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز در محدوده ۱۰ شهرستان تحت مدیریت توزیع برق شیراز، تنها ۲ شرکت دارای مجوز رسمی نصب دستگاه‌های ماینر و استخراج رمز ارز وجود دارد که این شرکت‌ها نیز در شرایط افزایش مصرف براساس تفاهمی که انجام شده است، ماینرها را خاموش می‌کنند.

 محاسبه هزینه برق مصرفی مشترکان بخش خانگی 

معاون توزیع نیروی برق شیراز همچنین به اجرایی شدن دستورالعمل جدید تعرفه‌های برق اشاره و عنوان  کرد:  درحال حاضر این تعرفه در بخش خانگی، اعمال خواهد شد و براساس این دستورالعمل از ابتدای بهمن، محاسبه هزینه برق مصرفی مشترکان بخش خانگی براساس میزان مصرف و به شکل پلکانی انجام خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۹۱۹ هزار مشترک خانگی تحت پوشش این شرکت هستند که بیش از ۷۵ درصد آنان جزو گروه خوش مصرف‌ها طبقه بندی می‌شوند؛خاطرنشان کرد: لذا تعرفه جدید در میزان هزینه برق مصرفی این گروه از مشترکان تغییری نخواهد داشت و تغییر هزینه برق در تعرفه جدید، تنها برای مشترکان پُر مصرف و بد مصرف، محسوس خواهد بود.

وی افزود: براساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو، الگوی مصرف برای برای ۶ ماهه گرم سال تا ۳۰۰ کیلووات بر ساعت و برای ۶ ماه سرد سال تا ۲۰۰ کیلووات بر ساعت است؛ لذا مشترکانی که نسبت به این الگو، برق بیشتری مصرف کنند، متناسب با میزان مصرف طبقه‌بندی می‌شوند.

صالحی  با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ درصد از کل مشترکان برق خانگی در فارس، حدود ۱.۵ برابر الگوی مشخص شده، برق مصرف می‌کنند، عنوان کرد: میزان برق مصرفی این گروه تا حدود ۴۰۰ مگاوات ساعت در ماه است، اما حدود ۴ درصد از کل مشترکان برق خانگی، یعنی بالغ بر ۳۷ هزار مشترک، بیش از ۲.۵ برابر الگو، مصرف ماهیانه برق دارند که افزایش هزینه تعرفه، برای این گروه محسوس خواهد بود.

تابستان سختی در مصرف  و تامین برق خواهیم داشت

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به اینکه تابستان سختی  را از نظر مصرف برق پشت سر گذاشتیم و تابستان سختی را پیش رو  خواهیم داشت، عنوان کرد :سال گذشته از ۲۸ اردیبهشت وارد خاموشی ناشی از مدیریت اضطراری بار برق شدیم که به دلیل وجود خشکسالی چاه های کشاورزی مجبور بودند برای زراعت زودتر تلمبه ها را روشن کنند و تا ۹ شهریور خاموشی ها ادامه داشت.

محمدرضا منصوری صبا خاطرنشان کرد: در ابتدا با مدیریت مصرف سعی در مدیریت داشتیم اما در ماه تیر و مرداد به سقف یکهزار و ۴۶۳ مگاوات رسیدیم.

به گفته وی اگرتوازن بین تولید و مصرف نباشد و مصرف بیشتر شود تولید کننده دچار بلک اوت می شود و از مدار خارج می شود و اگر نیروگاهی از مدار خارج شود تا بخواهیم دوباره به مدار برگردانیم به ویژه در نیروگاه بخار چند روز  زمان می برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز