خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت کشتی کرمانشاه در گفت وگو با ایلنا :

می‌توانستیم رتبه بهتری در رقابت‌های کشتی آزاد گرکان کسب کنیم / میزبانی جام تختی را در برنامه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۱۳

رئیس هیأت کشتی استان کرمانشاه در خصوص کسب مقام سوم کشور توسط تیم کرمانشاه در رقابتهای قهرمانی کشور در گرگان گفت : برخی مشکلات پیش آمده برای سه کشتی گیر ما باعث شد مقام دوم کشور را از دست بدهیم ولید در مجموع از نتایج راضی هستیم.

محمد حسن محبی  در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مقام سوم کشتی آزاد کرمانشاه در رقابتهای قهرمانی کشور که در گرگان برگزار شد افزود : هرچند حضور در بین سه تیم قدرتمند کشور مقام خوبی است اما می توانستیم به مقام بهتری هم دست بیابیم .

محبی تصریح کرد :طبق پیش بینی ها انتظار داشتیم کشتی گیران ما در اکثر اوزان عملکرد خوبی داشته باشند اما متاسفانه با سرماخوردگی پیش آمده برای ارشک محبی این کشتی گیر توانمند  ما نتوانست کشتی های خود را به نمایش بگذارد و در دور دوم رقابت‌ها حذف شد .

وی افزود: از سوی دیگر  حواشی پیش آمده در کشتی خیرالله قهرمانی و امیرمحمد یزدانی باعث شد این کشتی گیر هم از لحاظ روانی افت داشته باشد و مقام سومی خود را از دست داد .

رئیس هیات کشتی کرمانشاه با اشاره به تعداد نفرات تیم کرمانشاه در این رقابت‌ها گفت :تیم کرمانشاه با ۱۲ کشتی گیر در این رقابت‌ها شرکت داشت و این درحالی بود که تیم های مازندران  با سه تیم و ۴۵ کشتی گیر و تهران با ۳۰ کشتی گیر و دو تیم در مسابقات حضور داشته   باشند و طبیعی است که این تعداد نفرات دست مربیان را برای کشتی ها بازتر می کرد و همین امر نیز باعث شد این تیم ها نتایج بهتری از ما کسب کنند. .

محبی افزود: در مجموع از نتایج راضی بودیم و خوشبختانه یدالله محبی توانست شایستگی های خود را به اثبات برساند و به دوبنده تیم ملی در سنگین وزن که مستحق آن بود دست پیدا کند تا نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان در رقابتهای ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا در مغولستان باشد.

وی با اشاره به توانمندی‌های بی نظیر بهمن تیموری افزود : تیموری هم می توانست به راحتی به مدال طلا دست پیدا کند ولی به علت جراحاتی که در تمرینات داشت و تا حدودی کوتاهی خودش مدال طلایش را با نقره عوض کرد ولی مقام دوم کشور هم مناسب است.

محمد حسین محبی در خصوص تعطیلی دوساله باشگاههای کشتی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سبب دور شدن کشتی گیران و افت این ورزش در کرمانشاه شد بیان داشت : متاسفانه بیماری کرونا شرایطی را رقم زد که بسیاری از ورزش ها به دستور وزارت بهداشت تعطیل شوند و کشتی هم از این قاعده مستثنی نبود ، ما هم موافقیم که این تعطیلی ها باعث دوری و تمرین و همچنین عدم برگزاری مسابقات در کرمانشاه شد ، هرچند با خروج از شرایط قرمز و نارنجی تا حد توان و طبق مقررات فقط سالن کشتی برای تمرین های حداقلی و تعداد محدودی کشتی گیر که مسابقات مهمی داشتند باز می شد ولی در مجموع باعث افت کشتی در کرمانشاه و کشور شد .

وی افزود : خوشبختانه با کم شدن بیماری کرونا ما در هفته گذشته و برای انتخابی تیم نوجوانان برای شرکت در رقابتهای کشتی قهرمانی کشور در مشهد بیش از  ۵۵۰ کشتی گیر نوجوان وزن کشی کرد که این تعداد بی سابقه بوده است و نشان از بازگشت دوباره رونق به کشتی کرمانشاه است که همین امر را در سطوح دیگر نیز می توان مشاهده کرد .

رئیس هیات کشتی کرمانشاه در سوالی در خصوص احتمال میزبانی رقابت‌های بین المللی کشتی در کرمانشاه افزود : با صحبت های که با رئیس فدراسیون کشتی داشته ایم در صورت از بین رفتن کرونا و محیا شدن شرایط برگزاری رقابت های بین المللی با حضور تماشاگران ، قطعاً مسابقاتی را در کرمانشاه خواهیم داشت ولی بنده معتقدم که کشتی بدون حضور تماشاگران پرشور هیچ جذابیتی ندارد و باید شرایط به گونه ای باشد که حضور حداکثری تماشاگران در سالن کشتی ایجاد شود تا شور و نشاط دوباره به کشتی کرمانشاه برگردد .

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه عملکرد کشتی در چند سال گذشته روند مثبتی را داشته است گفت : ما در تمامی رده ها کشتی گیران خود را به مسابقات قهرمانی کشور بطور منظم اعزام کرده ایم و مقامهای قابل قبولی را نیز کسب کرده ایم ، دو دوره پشت سرهم میزبانی جام تختی و برگزاری رقابتهای جام جهانی و قهرمانی کشور جوانان ، بزرگسالان در رده های آزاد و فرنگی  در کرمانشاه از دیگر عملکردهای هیات کشتی بودن است  که به عقیده من با توجه به وضعیت مالی که در هیات حکمفرما است بیشتر از این نباید از یک هیات انتظار داشت که ما هم با این شرایط همیشه تلاش داشته ایم شرایط را در حد مطلوب نگه داریم و با مقام سومی که مسابقات اخیر بدست آوردیم ، شاهد بازگشت دوباره به روزهای طلایی کشتی کرمانشاه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور یدالله محبی در ترکیب تیم ملی کشتی در رقابتهای قهرمانی آسیا مغولستان افزود : یدالله دو مدال طلایی آسیا را در اختیار دارد و به عقیده بنده و‌ کادر فنی تیم ملی یدالله با تمرینات و برنامه ریزی های خوبی که دارد به سومین مدال طلای خود خواهد رسید و یکی از مدعیان جدی سنگین وزن برای کسب  دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی سال آینده خواهد بود .

محبی در پایان اشاره ای هم به عدم حضور کرمانشاه در لیگ برتر کشتی در چندسال اخیر داشت و تصریح کرد : کرمانشاه در سالهای اخیر همواره حضوری قدرتمند در رقابت های لیگ برتر داشت اما متاسفانه چند سالی است علیرغم تلاش های هیات و  هوشنگ بازوند استاندار محبوب سابق برای جذب اسپانسر و مذاکره با خانه صنعت و پالایشگاه و پتروشیمی هیچکدام از این صنایع اسپانسری را بر عهده نگرفتند و با توجه به شرایط سخت مالی و هزینه های سرسام آور لیگ متاسفانه نتوانستیم در رقابت های لیگ برتر حضور داشته باشیم

وی افزود ؛ با روی کار آمدن سردار امیری مقدم در مدیریت ارشد استاندار و سوابق علایق ایشان به کشتی در هفته های آینده با استاندار جلسه ای در این خصوص خواهیم داشت که به امید خدا با مساعدت ایشان و صنایع تولیدی که از توان مالی خوبی برخوردار هستند بتوانیم در رقابت های سال آینده نماینده ای در لیگ برتر کشتی کشور داشته باشیم و کشتی گیران توانمند ما در خدمت استان و شهر خودشان باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز